شناسه خبر:29523
1399/7/10 12:26:19

معاونت برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار هرسین گفت: حدود 20 دقیقه باران شدید در شهرستان هرسین و بارش باران توأم با‌ تگرگ در مناطق روستایی، باعث وقوع سیل در این شهرستان شد.

نجف میرزاحسینی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران هرسین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: حدود ساعت 21 و 20 دقیقه شب چهارشنبه مورخ 9 مهرماه 1399 پس از بارش حدود 20 دقیقه باران شدید در شهرستان هرسین و بارش باران توأم با‌ تگرگ در مناطق روستایی، باعث وقوع سیل در این شهرستان شد.

وی ادامه داد: طی این بارش، سیل همراه با گل‌ولای در بخشی از این شهر، جاری شد و مناطق شهرک شمالی و جنوبی، بلوار سپاه، کمربندی جنوبی، خیابان شهید بیگی‌نیا (خیابان بهزیستی)، روستاهای داوودی، کهریز و چغاسعید نیز به‌عنوان مناطق درگیر این سیل، شناسایی شدند.

معاونت برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار هرسین گفت: در جریان این باران سیل‌آسا، خساراتی به روستای کهریز، داودی و چغاسعید وارد شد و سیل به ‌داخل تعدادی از واحدهای مسکونی روستا، زاغه‌ها و محل‌های نگهداری احشام و علوفه روستاییان نفوذ کرده و علاوه‌بر ایراد خسارت به این منازل، باعث تلف شدن تعدادی از دام‌ها، علوفه ذخیره شده و محصولات کشاورزی آنان، ازجمله پیاز شد.

میرزاحسینی گفت: مجموعه فرمانداری و اعضای مدیریت بحران در ساعات اولیه بحران(روز پنجشنبه‌) در روستاهای مذکور، حضور پیدا کرده و پس از تهیه گزارش تصویری از خسارات وارده، اقدامات و هماهنگی‌های لازم به‌منظور برآورد اولیه خسارات ناشی از سیل توسط جهادکشاورزی، بنیاد مسکن، دامپزشکی‌ به‌عمل آمد.

وی اضافه کرد: مسیر جاده حسن‌بقعه که در شمال شهر هرسین قرار دارد، در چند نقطه بر اثر گل‌ولای مسدود شده بود که با اقدامات انجام شده توسط راهداری، در همان شب بازگشایی شد.

معاونت برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار هرسین اضافه کرد: همچنین با هماهنگی‌های انجام شده توسط فرمانداری، یک دستگاه لودر مربوط به تیپ 281 زرهی شهید نیکخواه حدود ساعت دو بامداد روز پنجح‌شنبه گذشته در روستای کهریز مستقر شده است.

میرزاحسینی گفت: با توجه به نفوذ گل‌ولای و لجن به داخل محل‌های نگهداری دام و علوفه‌ که غالباً حدود دو متر از سطح زمین فاصله قرار دارند، مذاکراتی با مسئولان استانی به‌منظور استقرار دو دستگاه لجن‌کش در روستای کهریز به‌عمل آمده است.

وی تصریح کرد: در جریان حضور مسئولان‌(شب چهارشنبه) در این روستا و با توجه به نفوذ آب به داخل تعدادی از منازل اهالی و اینکه آب به‌عنوان رسانای برق، می‌تواند باعث برق گرفتگی شود، هشدارهای لازم در راستای نکات ایمنی به آنان ارائه شد.

معاونت برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار هرسین در پایان گفت: میزان دقیق خسارات وارده و اخبار تکمیلی، متعاقباً اعلام خواهد شد.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 29523