شناسه خبر:46321
1400/7/3 09:33:56

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان بسیج عشایری کشور گفت: حل مشکلات عشایر استان کرمانشاه مانند نهاده و مسائل درمانی، نیازمند پیگیری مسئولان است.

احمد سعیدی صبح روز پنجشنبه در سفر به استان کرمانشاه در میان عشایر کوچ‌رو ایل ذوله حاضر شد و اظهار کرد: عشایر کشور ازجمله اقشار پُرتلاش در زمینه کمک به اقتصاد کشور هستند و همه مسئولان کشور باید تمام تلاش خود را در راستای به حداقل رساندن دغدغه‌های مردم به‌کار بگیرند.

وی افزود: در این دیدار شاهد مشکلاتی در بخش‌های مختلف ازجمله کمبود نهاده‌های دامی، سرانه آرد مصرفی، مسائل درمانی و بهداشتی، نداشتن مرتع، عدم حمایت کافی از عشایر و غیره بودیم که تلاش می‌شود در راستای کاهش این دغدغه‌ها با مدیران و مسئولان مربوطه جلساتی برگزار و این مشکلات مطرح شود.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور تصریح کرد: ما به‌عنوان سازمان بسیج عشایری کشور هر آنچه از مشکلات عشایر کوچ‌رو در استان کرمانشاه و دیگر استان‌ها که با کمک سپاه و بسیج حل شود به‌طور جدی پیگیری خواهیم کرد تا مشکلات برطرف شود و کار به نتیجه برسد.

سعیدی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حل مشکلات جامعه عشایری، گفت: عشایر ازجمله اقشار پُرتلاش اما کم‌توقع کشور هستند که هم در دوران انقلاب و هم در دوران دفاع مقدس ولایت‌مداری خود را به اثبات رسانده و تا به امروز یار و یاور نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و هستند و وظیفه همه ما مسئولان است که دغدغه‌مندی‌های آنان را به حداقل برسانیم.

وی در این دیدار از آقای مراد یوسفی پدر شهیدان علی، محمد و محسن یوسفی که بر اثر برخورد با مین‌های به‌جای‌مانده از جنگ تحمیلی در منطقه فکه در استان خوزستان به شهادت رسیدند، با اهدای لوح تقدیر قدردانی کرد.

شناسه خبر 46321