شناسه خبر:46328
1400/7/3 09:46:52

سپهرغرب، گروه خبر: پس از بازدید نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان از روستای کم‌برخوردار اسلام‌آباد بیجار، امید برای حل مشکلات آب آشامیدنی روستا و رونق زندگی در این روستا زنده شد.

22شهریورماه سال‌جاری، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در ادامه سلسه بازدیدهای میدانی خود و شنیدن درددل‌های مردم، از روستای کم‌برخوردار اسلام‌آباد حسن‌آباد یاسوکند این شهرستان بازدید کرد و از نزدیک با مشکلات مردمان این روستا آشنا شد.

مردمان روستای اسلام‌آباد بیجار که سال‌های سال‌ است از نبود آب آشامیدنی، اینترنت و تلفن رنج برده، در یک فضای صمیمی و بدون واسطه دغدغه‌هایشان را با نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در میان گذاشتند.

امام جماعت و دهیار روستای اسلام‌آباد بیجار می‌گوید: 200 خانوار و بالغ بر 800 نفر جمعیت در این روستا زندگی کرده اما از جزئی‌ترین امکانات محروم و در طول 24 ساعت تنها نیم ساعت از آب شرب آشامیدنی برخوردار هستیم.

عضو شورای روستای اسلام‌آباد بیجار نیز اظهار می‌کند که در طول سال‌های اخیر از بس از مسئولان استانی و شهرستانی وعده‌های متفاوت و خلاف واقع شنیده‌ایم که دیگر ناامید شده‌ایم اما امیدواریم با سفر نماینده ولی فقیه در کردستان به این روستا مشکلاتمان حل شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز با بیان اینکه مشکلات آب شرب و سایر مسائل و دغدغه‌های مردم این روستا از طریق مدیران استانی پیگیری خواهم کرد، اظهار کرد: به امید خدا در سال بعد با دست پر و خبرهای خوش به این روستا بیاییم و دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی بر ضرورت اجرا و توسعه پروژه‌های آبرسانی، آسفالت راه‌های روستایی و ایجاد دکل‌های مخابراتی در روستاها تأکید کرد و گفت: باید دولت با ایجاد امکانات و زیرساخت‌های مناسب، زمینه مهاجرت معکوس را فراهم کند.

در همین راستا؛ پس از سفر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، علیرضا زندیان نماینده مردم بیجار در مجلس روز گذشته به همراه مسئولان اداره آبفای شهرستان از روستای اسلام‌آباد حسن‌آباد یاسوگند بازدید کرد و روند اجرای لوله‌کشی آب روستا مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اذعان به اینکه این روستا با حدود 800نفر جمعیت متأسفانه سال‌های سال (به‌ویژه در سال جاری) با کمبود آب شرب مواجه بوده است، گفت: موضوع در دستور کار قرار گرفته و مقرر شده ابتدا قنات‌های موجود احیا و لایروبی کامل انجام شود.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی وعده داده که در مرحله بعدی جهت حل مشکل اساسی تامین آب روستا،کار کارشناسی انجام و در روزهای آینده نتیجه اعلام تا اقدامات لازم صورت گیرد.

شناسه خبر 46328