شناسه خبر:46405
1400/7/6 09:37:33

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: استان مرکزی در حوزه خدمت به محرومین با سازمان‌دهی بیش از 24 هزار جهادگر بسیجی پیشتاز است و جهادگران در مقاطع مختلف عملکرد درخشانی از خود برجای گذاشتند که آخرین حضور میدانی آن‌ها اجرای طرح شهیدسلیمانی برای کاهش و آسیب‌های بیماری کرونا بود.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی در آیین اهدای دو واحد مسکونی به دو خانواده دلیجانی اظهار کرد: انقلاب اسلامی که در امتداد عاشورا است، بار دیگر فرهنگ و ارزش‌های حاکم در عاشورا را احیا کرد و فرا رسیدن اربعین حسینی فرصتی مناسب برای بازخوانی و تبیین درس‌های عاشورا است.

وی افزود: تسلیم نشدن در برابر دشمنان و زیر بار زورگویی‌های دشمنان نرفتن و ایثار و ازخودگذشتگی که اوج آن در حماسه حسینی رقم خورد، از درس‌های مهم عاشورا است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: توجه به امر به معروف و نهی از منکر، دستگیری از نیازمندان، انس با قرآن، توجه به نماز، دعا و توسل به اهل بیت (ع)، بصیرت و حق‌گویی و توجه به حقوق مردم از دیگر پیام‌های قیام حسینی است و با توجه به شرایط امروز، حرکت و تلاش برای رفع مشکلات مردم یکی از ضرورت‌های مهم است.

کریمی ادامه داد: تقویت و ترویج فرهنگ‌های اسلامی در جامعه موجب پیشرفت و تعالی خواهد شد و بنابراین همه توان را باید برای این مسئله پای کار بیاوریم.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سپاه و بسیج در سال جاری محرومیت‌زدایی است که همه توان برای تحقق این مسئله پای کار آمده و امیدواریم با مشارکت همه‌جانبه گام‌های بلندی در این راستا برداریم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: در حوزه مسکن به همت مجاهدت‌های یک‌هزار و 250 گروه جهادی و مشارکت خیرین و دستگاه‌ها طی دو سال اخیر، 600 واحد مسکونی تحویل نیازمندان شده و جهادگران بسیجی در سخت‌ترین شرایط و محروم‌ترین نقاط به مردم خدمات ارائه دادند.

کریمی گفت: در حوزه اشتغال‌زایی با تکیه بر ظرفیت‌ها ازجمله مهارت‌آموزی، 680 صندوق قرض‌الحسنه و ارائه تسهیلات یک‌هزار فرصت شغلی که عمدتاً پایدار بوده‌اند و در سال جاری ایجاد یک‌هزار و 500 فرصت شغلی هدف‌گذاری شده است.

وی افزود: استان مرکزی در حوزه خدمت به محرومین با سازمان‌دهی بیش از 24 هزار جهادگر بسیجی پیشتاز است و جهادگران در مقاطع مختلف عملکرد درخشانی از خود برجای گذاشتند که آخرین حضور میدانی آن‌ها اجرای طرح شهیدسلیمانی برای کاهش و آسیب‌های بیماری کرونا بود که بیش از 15 هزار جهادگر بسیجی آموزش دیدند و نقش‌آفرینی کردند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز در این آیین گفت: دو هزار و 500 واحد مسکونی به مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی به‌ویژه مددجویان دارای دو عضو معلول و بیشتر در استان مرکزی واگذار شده است.

زهرا امینی ادامه داد: ساخت مسکن یکی از شاخص‌های توانمندسازی مددجویان زیر پوشش بهزیستی است.

وی افزود: بر این اساس سازمان بهزیستی تفاهم‌نامه‌هایی را با بنیاد علوی، بسیج سازندگی، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و راه و شهرسازی برای ساخت مسکن منعقد کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: برخلاف اقدامات انجام‌شده در ساخت مسکن برای مددجویان این نهاد حمایتی، تأمین مسکن در استان به‌ویژه در شهرهای اراک و خمین به‌دلیل مشکل زمین پیشرفت کُندی دارد.

امینی با تقدیر از کمک خیران در ساخت مسکن، بیان کرد: تأمین مسکن برای مددجویان به کمک بیشتر خیران نیک‌اندیش نیازمند است.

شناسه خبر 46405