شناسه خبر:47278
1400/7/28 09:46:03

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: 600 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به‌‌منظور خرید و تجهیز اتوبوس‌های درون‌شهری با موافقت شورای اسلامی این کلان‌شهر اختصاص یافت.

سیدوحید میرنظامی روز سه‌شنبه افزود: شهرداری اراک اعلام کرده است که ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای این کلان‌شهر به خرید و تجهیز 72 دستگاه اتوبوس نیاز دارد.

وی تأکید کرد: با پرداخت این میزان تسهیلات بانکی می‌توان 12 دستگاه اتوبوس برای ارائه خدمات مناسب به شهروندان در حوزه حمل‌ونقل عمومی خریداری کرد.

رئیس پارلمان شهری اراک اظهار کرد: نوسازی و تجهیز ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر اراک از برنامه‌های اولویت‌دار پارلمان محلی است که با جدیت پیگیری می‌شود.

میرنظامی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در شهر و به‌ویژه منطقه شهر صنعتی که باعث ایجاد رعب و وحشت شهروندان شده، در دستور کار است.

وی یادآور شد: 400 سگ ولگرد در سطح شهر پراکنده هستند که هیچ‌گونه ایمن‌سازی نداشته و واکسن دریافت نکرده‌اند و تاکنون 45 قلاده از این سگ‌ها توسط شهرداری جمع‌آوری شده است.

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک توضیح داد: انتظار می‌رود حافظان حقوق حیوانات از غذا دادن به سگ‌های ولگرد ممانعت کنند تا شهرداری اراک در راستای تأمین امنیت شهروندان، بتواند در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهد.

میرنظامی خاطرنشان کرد: ایجاد رفاه اجتماعی و تأمین نیازهای شهروندان اولویت نخست کاری در ششمین شورای اسلامی شهر اراک است و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نمی‌شود.

اراک مرکز استان مرکزی بوده و در این منطقه 680 هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند.

شناسه خبر 47278