شناسه خبر:47503
1400/8/5 09:43:32

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با یادآوری اینکه 42 درصد راه‌های روستایی سقز آسفالته است، گفت: آسفالت راه‌های روستایی سقز و استان به جد در دستور کار قرار دارد.

محمدراشد مدرس‌گرجی در نشست بررسی وضعیت راه‌های روستایی شهرستان سقز اظهار کرد: امسال بیشترین اعتبارات محرومیت‌زدایی برای آسفالت راه‌های روستایی به شهرستان سقز اختصاص یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان ادامه داد: آسفالت 70 کیلومتر راه روستایی شهرستان سقز در دستور کار قرار دارد که میزان برخورداری به 8 درصد ارتقا خواهد یافت.

وی افزود: به دلیل محدودبودن اعتبارات، هدف‌گذاری راهداری برای آسفالت راه روستایی شامل روستاهای بالای 20 خانوار، روستاهای نزدیک به جاده اصلی و مسیرهایی که با طول کمتر، مردم بیشتری از برخوردار خواهند شد، خواهد بود.

مدرس‌گرجی گفت: استفاده از ظرفیت معادن برای آسفالت راه‌های روستایی در دستور کار بوده و بر اساس انعقاد تفاهمنامه، امری قانونی است.

وی اظهار کرد: شهرستان سقز دارای 990 کلیومتر راه روستایی است که میزان برخورداری شهرستان از راه آسفالت، راه روستایی قبل از سال 92 حدود 27 درصد بود که در حال حاضر به 42 درصد رسیده است.

کامیل کریمیان فرماندار شهرستان سقز هم در این نشست اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی روستائیان شهرستان، آسفالت و ارتقای راه‌های روستایی است.

وی ادامه داد: چند سال قبل 310 کیلومتر آسفالت راه روستایی به مناقصه گذاشته شد که بخش زیادی از آن اجرا نشده است که امیدواریم از محل اعتبارات مناطق کمتر برخوردار، آسفالت راه‌ها دوباره آغاز شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست افزود: تلاش برای تخصیص قیر رایگان جهت آسفالت مسیرهای روستایی به جد در دست پیگیری است.

بهزاد رحیمی ادامه داد: جذب 60 میلیارد تومان اعتبارات مناطق کمتر برخوردار برای آسفالت راه‌های روستایی می‌تواند میزان برخورداری راه‌های روستایی را ارتقا دهد.

نامناسب بودن راه‌های مسیر بخش‌های سرشیو و دهستان خورخوره، ترمیم و بازسازی راه سقز ـ مریوان، تخریب آسفالت توسط معادن، ضرورت ایمن‌سازی و رفع پیچ‌های خطرناک مسیر سرشیو، بازسازی پل‌ها، نصب علایم و خط‌کشی، تسریع در انعقاد قرارداد برفروبی، اجرای روکشی، لکه‌گیری و آسفالت گلتپه ـ صاحب، ایحاد شانه خاکی مسیرهای روستایی، ایجاد زیرگذر، روگذر و دوربرگران در برخی مسیرها، از جمله مواردی بود که بخشداران و اعضای شورای بخش بر آن تاکید کردند.

شناسه خبر 47503