شناسه خبر:50745
1400/10/15 09:01:19

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار ایلام بر ساماندهی نمازخانه‌های بین راهی در راستای ترویج فرهنگ نورانی نماز تأکید کرد.

حسن بهرام‌نیا در نشست شورای اقامه نماز استان افزود: متأسفانه در مسافرخانه‌های بین راهی مکان‌های نامناسبی را برای اقامه نماز اختصاص می‌دهند که در این زمینه اداره میراث فرهنگی و حمل‌و‌نقل پایانه‌ها باید برای رفع این مشکل نظارت لازم داشته و اقدام لازم را انجام دهند.

وی همچنین با تأکید بر اینکه ادارات استان باید زیرساخت‌های اقامه نماز را فراهم کنند، ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی استان باید نسبت به فراهم کردن زیرساخت اقامه نماز اقدام لازم را انجام دهند.

استاندار ایلام همچنین بر دایر کردن نمازخانه در سطح بیمارستان‌ها با توجه به حجم مراجعه‌کنندگان تأکید کرد و گفت: این امر مهم باید به‌عنوان یک الزام در این مراکز مورد توجه قرار گیرد.

بهرام‌نیا تأکید کرد: علاوه بر این برخی از اتوبوس‌های بین شهری برای اقامه نماز صبح مسافران متأسفانه توقف نمی‌کنند که در این زمینه نیز اداره حمل‌و‌نقل و پایانه‌ها باید نظارتش را در این زمینه بیشتر کند.

وی با تأکید بر اینکه اعزام روحانیون برای اقامه نماز در ادارات تنها توسط سازمان تبلیغات انجام می‌گیرد، گفت: ادارات دولتی و شرکت‌های خصوصی حق الزحمه روحانیون را در یک حساب واحد به‌صورت متمرکز پرداخت کنند.

استاندار ایلام اظهار کرد: شورای اقامه نماز نباید تنها به جلسه‌ای برای ارائه گزارش محدود شود بلکه باید با تدوین برنامه با افق دید بلند‌مدت زمینه توسعه زیر ساخت‌های فیزیکی و فرهنگ‌سازی مناسب جهت اقامه نماز در مجموعه اداری و خصوصی استان را فراهم آورد.

شناسه خبر 50745