شناسه خبر:55359
1401/2/26 08:59:54

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار مرکزی گفت: ذخایر گندم استان مرکزی در حد عالی است و مشکلی در حوزه آرد و نان در استان وجود ندارد.

«فرزاد مخلص‌الائمه» روز یکشنبه در جریان بازدید از بازار مصرف استان مرکزی افزود: ذخایر شکر استان نیز درحال تکمیل شدن بوده و حجم موجودی و توزیع این محصولات بیش از میزان مصرف در استان است.

وی ادامه داد: مرغ نیز با قیمت جدید به میزان کافی در استان مرکزی توزیع شده و اکنون با قیمت 100 تا 120 هزار ریال زیر قیمت مصوب در استان درحال عرضه است.

استاندار مرکزی با یادآوری وجود برخی التهابات در بازار گوشت قرمز، گفت: توزیع گوشت گوساله و گوسفند منجمد ذخایر تنظیم بازار با قیمت 850 و 950 هزار ریال در استان آغاز شده و این مهم کاهش قیمت گوشت در استان را به همراه خواهد داشت.

مخلص‌الائمه خاطرنشان کرد: محدودیتی در زمینه توزیع گوشت منجمد تنظیم بازار در استان مرکزی وجود ندارد و تا کاهش قیمت این محصول در استان توزیع می‌شود تا نگرانی مردم برطرف شود.

وی با یادآوری مراجعات مردم برای عدم دریافت یارانه معیشتی، گفت: رئیس‌جمهوری در گزارش تلویزیونی اعلام کردند که یک دهک شامل 10 درصد مردم این یارانه را دریافت نخواهند کرد.

استاندار مرکزی اظهار کرد: مراجعات مردم نشان‌دهنده آن است که بیش از 10 درصد مردم این یارانه را دریافت نکرده‌اند که باید این مهم اصلاح شود.

مخلص‌الائمه گفت: 90 درصد مردم این یارانه را تا زمان ایجاد زیرساخت توزیع کالابرگ الکترونیکی دریافت خواهند کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در این آیین ابراز کرد: هیچ‌گونه مشکلی در زمینه تولید و تأمین محصولات دامی در استان وجود ندارد و این استان ازجمله استان‌هایی است که مازاد تولید گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ در آن وجود دارد.

«علی صفری» افزود: 180 تُن گوشت مرغ به‌صورت متوسط روزانه در استان مرکزی تولید می‌شود و میزان مصرف این محصول روزانه در استان در شرایط عادی 100 تا 120 تُن است.

وی ادامه داد: استان مرکزی سومین قطب تولید گوشت قرمز در کشور است و در زمینه تولید و تأمین تخم مرغ نیز در استان مشکلی وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: همچنین در زمینه تأمین کالاهای اساسی ازجمله برنج و شکر نیز پس از اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، در استان مشکلی وجود ندارد و درصورت اعلام فروشگاه‌ها و مباشران توزیع، این کالاها در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

صفری افزود: سرعت توزیع روغن در روزهای گذشته در استان مرکزی پایین بوده و با توجه به افزایش سرعت تولید در کارخانه‌ها، این مشکل در چند روز آینده برطرف می‌شود.

57 هزار صنف زیر نظر 173 اتحادیه در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت دارند که بخش عمده‌ای از آن‌ها در اراک (مرکز استان) قرار دارند.

شناسه خبر 55359