شناسه خبر:55396
1401/2/26 09:54:52

سپهرغرب، گروه سیاسی: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: در حوزه خودروسازی واقعاً مشکل داریم و مجلس نیز در این زمینه مصمم است و فکر می‌کنم که استیضاح وزیر صمت در هفته‌های آینده باید در دستور کار قرار بگیرد.

لطف‌الله سیاه‌کلی با اشاره به بیانات اخیر رهبری درباره لزوم حمایت از تولیدات داخلی و هشدار ایشان به خودروسازان برای عدم سوءاستفاده از این موضوع اظهار کرد: مقام معظم رهبری مدیر، مدبر و شخصیتی هستند که هم سیاست‌های دنیا و هم سیاست‌های داخلی را می‌دانند و پیرو دستورات ایشان نیز کشور در حوزه حمایت از تولید به ویژه تولید خودرو بسیج شد و بیش از چند دهه مردم از صنعت خودرو حمایت کردند اما خودروسازان نتوانستند از این ظرفیت استفاده کنند و آن را به گونه‌ای به باد دادند که نه تنها به خودروی ملی نرسیدیم بلکه الان خودروهای بی کیفیت با قیمت بالا عرضه می‌شوند.

وی افزود: رهبری ضمن تاکید مجدد بر حمایت از تولید، خودروسازان را استثنا کردند و گفتند که شما وضعیت خوبی ندارید و باید رویه را اصلاح کنید؛ این تذکر نشان از این دارد که خودروسازی نیاز به بازسازی در همه امور دارد و وزیر صنعت، معدن و تجارت باید ساختار را اصلاح کند.

در دنیا با افزایش هزینه تولید، مدیریت هوشمندتر می‌شود، اما در ایران...

این عضو کمیسیون صنایع و معادن خاطر نشان کرد: در دنیا هرچه هزینه تولید افزایش می‌یابد، مدیریت هوشمندتر می‌شود و مدیران سعی می‌کنند که هزینه‌ها را کاهش دهند، اما متاسفانه در حوزه خودروسازی کشور، مدیران ما هرچه هزینه بالا می‌رود، قیمت را افزایش می‌دهند.

سیاه‌کلی تاکید کرد: در حوزه خودروسازی واقعاً مشکل داریم و مجلس نیز در این زمینه مصمم است و فکر می‌کنم که استیضاح وزیر صمت در هفته‌های آینده باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی همچنین با اشاره به مصوبه هیئت دولت درباره آزادسازی واردات خودرو گفت: با توجه به مصوبه دولت فکر می‌کنم که حداکثر یکی دو ماه آینده شاهد حضور خودروهای وارداتی در کشور خواهیم بود. مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این زمینه تا حدودی همکاری کرده و هفته آتی هم جلسه‌ای برگزار می‌شود که فکر می‌کنم تصمیم نهایی اتخاد سده و واردات خودرو به جریان می‌افتد.

این نماینده مجلس همچنین درباره وضعیت قیمت لوازم خانگی در کشور تاکید کرد: باید از انحصار فاصله بگیریم چراکه هر آنچه که منجر به ایجاد انحصار در بازار شود، محکوم به شکست است.

شناسه خبر 55396