شناسه خبر:55479
1401/2/28 10:06:25

سپهرغرب، گروه ورزشی: رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان کرمانشاه با اشاره به کسب 6 نشان توسط ورزشکاران کرمانشاهی در المپیک ناشنوایان، گفت: کسب این تعداد نشان بدون کمک و حمایت ارگان‌های دولتی و خصوصی انجام شد که در نوع خود کار بزرگی محسوب می‌شود.

«حامد دارابی» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بیست‌وچهارمین دوره مسابقات المپیک ناشنوایان با شرکت 155 کشور جهان در برزیل برگزار شد و ورزشکاران کرمانشاهی حاضر در این رقابت‌ها درخشش خوبی داشتند.

وی ابراز کرد: مهرداد صیدی پرچمدار کاروان جمهوری اسلامی موفق به کسب نشان طلای جودو شد و ناهید امیری و پروین یاره در کاتای تیمی بانوان به نشان نقره دست پیدا کردند.

دارابی ادامه داد: مسعود رستگار در جودو و فرود حجتی و کیوان رستم‌آبادی در کُشتی آزاد هم موفق به کسب نشان برنز المپیک ناشنوایان شدند.

رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان کرمانشاه تصریح کرد: از 75 ورزشکار اعزامی کشورمان به این تورنمنت بزرگ، هشت ورزشکار کرمانشاهی در ترکیب تیم‌های مختلف ملی حضور داشتند و از این حیث، سومین استان کشور بودیم.

وی خاطرنشان کرد: درحالی‌ که استان‌های دیگر کشور برای بازگشت قهرمانان خود مبالغ قابل توجهی را از سوی استانداری، شهرداری، ورزش و جوانان، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی درنظر گرفته‌اند، اما در استان کرمانشاه به‌جز اداره ورزش و جوانان هیچ ارگان دولتی و خصوصی حاضر به حمایت از این قشر زحمت‌کش و مظلوم نیست.

دارابی ادامه داد: قبل از اعزام تیم به مسابقات مکاتبات متعددی با استانداری، شهرداری، اتاق بازرگانی و برخی از کارخانه‌ها داشتیم که بتوانیم همانند دیگر استان‌های کشور مراسم بدرقه‌ای درخور قهرمانان داشته باشیم که تنها شاهد حمایت رشیدی نماینده مردم شریف کرمانشاه در مجلس و کمکی حداقلی از سوی شهرداری و ورزش و جوانان استان بودیم.

رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان کرمانشاه یادآوری کرد: با بخش خصوصی و مدیران کارخانه‌های بزرگ استان نیز مکاتبات و جلسات متعددی برای حمایت از قهرمانان ناشنوا داشتیم که آن‌ها نیز اعلام می‌دارند که کمک‌های خود را تنها برای رشته‌های ورزشی که حق پخش تلویزیونی و برد تبلیغاتی دارد، هزینه خواهند کرد و از این حیث نیز ورزش ناشنوایان بازهم بی‌نصیب مانده است.

وی افزود: از سوی مجموعه دستگاه‌های دولتی و خصوصی استان‌های دیگر که ورزشکاران اعزامی آن‌ها به هیچ وجه قابل مقایسه با استان کرمانشاه نیستند، مبالغی نظیر 100 میلیون تومان درنظر گرفته شده؛ درحالی‌ که در کرمانشاه فقط خود هیئت با حمایت ورزش و جوانان شاید بتواند مقدار کمی تهیه کند.

دارابی در پایان گفت: هم‌اکنون بیش از 500 ورزشکار ناشنوا اعم از خانم و آقا در 11 رشته ورزشی استان فعالیت دارند.

شناسه خبر 55479