شناسه خبر:58614
1401/5/19 09:43:38
رخت بربستن ️خواربارفروشان از بافت تاریخی بازار همدان

شهرک هگمتانه سریع‌تر افتتاح شود

رئیس اتاق اصناف همدان با اعلام اینکه مشکلی برای افتتاح شهرک بنکداران همدان یا شهرک هگمتانه وجود ندارد، بر لزوم افتتاح هرچه سریع‌تر این مجموعه تأکید کرد.

احمد گازرانی بیان کرد: راه‌اندازی این شهرک با هدف جلوگیری از تخریب بافت بازار سنتی و رفع ترافیک ناشی از عبورومرور ماشین‌های سنگین در بافت تاریخی بازار است‌.

وی با اشاره به اینکه شهرک بنکداران از سال 90 با اهداف مشخص ایجاد شد، افزود: بخش عظیمی از خواربارفروشان بازار سنتی منطقه گنبد علویان و راسته حسین‌خانی قرار است به این شهرک منتقل شوند.

گازرانی ادامه داد: شهرک هگمتانه در سه فاز طراحی شده که فاز نخست مخصوص بنکداران بوده، همچنین واحدهایی از اتحادیه‌های مختلف در این فاز پیش‌بینی شده است.

رئیس اتاق اصناف همدان اضافه کرد: فاز دوم شهرک مربوط به لوازم خانگی است که حدود 50 درصد پیشرفت داشته است، فاز سوم نیز به کیف و ‌کفش و پوشاک تعلق دارد که مرحله ثبت‌نام انجام و تفاهم‌نامه‌ها ایجاد شده است.

وی در پایان مطرح کرد: مناطقی از بازار که واحدهای خواربارفروشی در آن مستقر هستند، تاریخی و باستانی بوده و تردد خودروهای سنگین‌ و حمل بار در آن‌ها سبب تخریب بافت و آسیب به این مکان‌ها می‌شود.

 

شناسه خبر 58614