شناسه خبر:58621
1401/5/19 09:50:20

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار ایلام گفت: پیش‌بینی می‌شود در اربعین حسینی سال جاری بیش از 65 درصد زوار اربعین حسینی از طریق مرز بین‌المللی مهران تردد کنند.

در نشست متصدیان ستاد اربعین استان ایلام به ریاست استاندار ایلام در خصوص آخرین وضعیت اقدمات انجام شده در حوزه زیرساخت‌های اربعین که با حضور معاونان مسئولان ستادی، فرماندار مهران، شهردار مهران و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با اربعین حسینی در محل استانداری ایلام تشکیل شد گفت: تکمیل چهار خطه شدن مسیر ایلام به مهران، تکمیل ساخت و احداث سایه‌بان در پایانه مرزی مهران، ایجاد ایستگاه‌های آب سردکن در مسیر تردد زوار در پایانه مرزی مهران، خط انتقال آب به پایانه مرزی، جانمایی موکب‌ها و ایجاد توقف‌گاه برای استراحت زوار اربعین در استان و فراهم کردن شرایط برای انتقال زوار به مرز و پیش‌بینی اتوبوس به تعداد کافی ازجمله اموری است که به همت مسئولان استان ایلام در دست اقدام است و بسیاری از طرح‌های زیر ساختی اربعین در استان تا قبل از اربعین سال جاری تکمیل و در اختیار زوار قرار خواهد گرفت.

حسن بهرام‌نیا افزود: با توجه به فروکش کردن شرایط کرونایی در کشور و عشق و ارادت مردم ایران و سایر کشورهای مسلمانان جهان برای شرکت در کنگره بزرگ اربعین حسینی پس از دوسال به طور قطع در اربعین امسال شاهد حضور گسترده تردد زوار در مرز مهران خواهیم بود.

وی در چند روز گذشته سفری به کشور عراق داشت در این سفر با استانداران و مسئولان استان‌های واسط و کربلا در خصوص تسهیل در تردد زوار اربعین و هماهنگی‌های لازم در مرز زرباطیه عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

استاندار ایلام گفت: پیش‌بینی می‌شود در اربعین حسینی سال جاری بیش از 65 درصد زوار اربعین حسینی از طریق این مرز بین‌المللی تردد کنند.

بهرام‌نیا در سفر چند روز گذشته به کشور عراق و دیدارها ابراز رضایت از تعامل و همکاری خوب مسئولان کشور عراق و استان‌های واسط و کربلا در ایلام تردد زوار اربعین حسینی و فراهم آوردن زیر ساخت‌های لازم گفت: این همکاری‌ها موجب ارائه خدمات بیشتر و بهتر به زوار می‌شود.

لازم به ذکر است سردار احمد وحیدی وزیر کشور امروز در رأس هیئتی به‌منظور بازدید از پایانه مرزی مهران و آخرین وضعیت زیرساخت‌های اربعین حسینی به ایلام سفر می‌کند.

شناسه خبر 58621