شناسه خبر:58671
1401/5/20 09:50:12

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: تاکنون در سطح استان مرکزی 175 هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دو برابری داشته است.

غلامرضا ملکی روز چهارشنبه 19 مردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ادارات غله و بازرگانی در سطح کشور، دو تکلیف اساسی تأمین آرد و نان و تنظیم بازار را برعهده دارند که تأمین آرد و نان از محل تولیدات داخل و واردات و همچنین تنظیم بازار از محل ذخایر استراتژیک به‌منظور جلوگیری از التهابات بازار انجام می‌شود.

وی درخصوص حوزه تنظیم بازار افزود: در زمان‌هایی که بازار و مردم در این حوزه مشکلاتی دارند، با عرضه محصول در قالب طرح‌های مختلف با تزریق کالاها (برنج، شکر و روغن) در بازار از این التهابات جلوگیری می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از یک‌هزار و 200 تُن برنج هندی، حدود 110 تُن برنج تایلندی، بیش از چهار هزار و 800 تُن شکر و 200 تُن برنج پاکستانی در سطح استان توزیع شده است.

ملکی ادامه داد: همچنین در ایام محرم و صفر نیز 850 تُن برنج و 500 تُن شکر جهت نذورات درحال توزیع است.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر به‌واسطه مشکلات درخصوص اصلاح نظام یارانه‌ای، نوساناتی در قیمت برخی کالاها ایجاد شد که با اقدامات صورت‌گرفته آرامش به این حوزه بازگشته و در برخی اقلام کاهش قیمت صورت گرفته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی ادامه داد: تاکنون در سطح استان مرکزی 175 هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دو برابری داشته است. سال گذشته در این زمان 85 هزار تُن گندم خریداری شده بود.

ملکی بیان کرد: تاکنون حدود 60 هزار تُن گندم به استان وارد شده که 45 هزار تُن از محل گندم دیگر کشورها و باقی از سایر استان‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه اعتراضات از سمت خبازان درخصوص کیفیت آرد خیلی کم است، اضافه کرد: 45 هزار تُن از گندم خریداری‌شده استان به استان‌های اصفهان، چهارمحال بختیاری، البرز، تهران و قم صادر شده و با توجه به ذخیره موجود، درحال حاضر به اندازه 10 ماه در استان گندم خریده و ذخیره شده است.

ملکی خاطرنشان کرد: درحال حاضر مجوز حمل پنج هزار تُن برنج و شکر به استان گرفته شده است.

شناسه خبر 58671