شناسه خبر:60539
1401/7/6 09:06:33
شهردار همدان در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید:

مدیریت شهری در کنار آموزش و پرورش برای ساختن شهر و ایرانی آباد

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار همدان در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید گفت: مدیریت شهری در کنار آموزش‌وپرورش برای ساختن شهر و ایرانی آباد است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، سیدمسعود حسینی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید که با حضور برخی از اعضای شورای اسلامی شهر همدان و مدیران شهرداری در مدرسه ابتدایی پسرانه شهدای گمنام واقع در کوی امام خمینی (ره) منطقه چهار برگزار شد، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به معلمان، دانش‌آموزان و والدین، ابراز کرد: امروز روز رشد و شکوفایی دانش‌آموزان و معلمان عزیز در این مرزوبوم است.
شهردار همدان کسب علم و دانش را امری ارزشمند دانست و افزود: چشم امید و پیشرفت کشور به دانش‌آموزان و مدارس است تا آینده این سرزمین اسلامی را به بهترین شکل رقم بزنند.
وی با اشاره به اینکه علم چیزی جز انباشت خرد و تجربه نیست، عنوان کرد: توسعه کشور مرهون زحمات معلمان و در گرو تربیت دانش‌آموزان است.
در ادامه حسینی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: شهدا در چنین روزهایی پشت همین نیمکت‌ها می‌نشستند و در روزهایی که نیاز بود، از جان خود گذشتند و امنیت را برای کشور عزیزمان به ارمغان آوردند.
مقام ارشد مدیریت شهری با اشاره به اهمیت نقش خانواده و مدرسه در تربیت دانش‌آموزان، افزود: نخستین محیط مهم برای هر فرد، خانواده و سپس مدرسه است که نسل آینده را با محیط اجتماعی و واقعیت‌ها آشنا می‌کند تا بچه‌ها آماده ورود به جامعه باشند و لازم است این موضوع به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد.
وی در ادامه اذعان کرد: دانش‌آموزان در کنار آشنایی با حقوق، مطالبات، نیازها و واقعیت‌ها، با اهمیت نقش قانون و قانونمداری آشنا شوند تا همواره براساس قانون در جامعه عمل کنند.
شهردار همدان ضمن تأکید بر برخورداری دانش‌آموزان از امکانات و کرامت، عنوان کرد: لازم است دانش‌آموزان با روابط انسانی، گفت‌وگو در مورد مسائل مختلف، احترام به معلمان، بزرگان، همکلاسی‌ها و اخلاق معاشرت، آشنا شوند.
در ادامه حسینی طرح‌هایی ازجمله زنگ کتاب، تشکیل گروه‌های فرهنگی گفت‌وگو، تبدیل فرهنگ شفاهی به کتبی را ارائه کرد.
شهردار همدان طی گزارشی به خدمات شهرداری همدان در آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: ایمن‌سازی 80 مدرسه، خط‌کشی عابر پیاده، کف‌نوشته‌ها، سرعت‌گیر، سامان‌دهی تابلوها و چراغ‌های چشمک‌زن با هزینه در حدود یک‌ونیم میلیارد تومان انجام شده است.
حسینی به طرح‌های آشنایی با فرهنگ ترافیک در بین دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: پنج هزار جلد کتاب آموزشی فرهنگ ترافیک دانش‌آموزان تقسیم شده است و ما به‌عنوان مدیریت شهری برای ساختن ایرانی آباد در کنار آموزش‌وپرورش هستیم.
شایان ذکر است یکی از کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان به آموزش مباحث ایمنی و آتش‌نشانی به دانش‌آموزان پرداخت.

شناسه خبر 60539