شناسه خبر:81739
1403/2/5 14:29:52

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در همه شهرهای استان تأمین شده است، گفت: با حمایت‌های استاندار و برنامه‌ریزی انجام‌شده، رتبه استان در بخش تأمین زمین مسکن از 31 به 16 کشوری ارتقا یافته است.

مجید صالحی‌امیر روز چهارشنبه ابراز کرد: بیشتر شهرهای استان مشکل چندانی در تأمین اراضی مورد نیاز ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن نداشتند و تنها تأمین بخشی از زمین‌های دو شهر همدان و ملایر برای ما بسیار مهم بود.

وی با بیان اینکه 86 درصد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در استان مربوط به شهرهای همدان و ملایر هستند، اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت‌گرفته بخش باقی‌مانده نیز با همکاری دستگاه‌های مختلف تأمین خواهد شد.

صالحی‌امیر با بیان اینکه استاندار حمایت فوق العاده‌ای را در زمینه تأمین مسکن داشت، تصریح کرد: استاندار همدان در طول یک‌ونیم سال گذشته زمان بسیار زیادی را به حوزه مسکن اختصاص داد و با پیگیری‌های وی و تشکیل به‌موقع و مستمر جلسات شورای مسکن، رتبه همدان در بخش‌های مختلف اجرای طرح نهضت ملی مسکن از 31 کشوری به رتبه 16 ارتقا یافت.

وی خاطرنشان کرد: برنامه چهارساله دولت سیزدهم ساخت 99 هزار واحد مسکونی حمایتی در سطح استان همدان است که 19 هزار واحد آن به بخش خودمالکیتی اختصاص دارد.

صالحی‌امیر تأکید کرد: ساخت 100 هزار واحد مسکونی طی چهار سال ظرفیتی است که در طرح نهضت ملی مسکن به استان همدان اختصاص داده شده که تأمین زمین مهم‌ترین بخش و کار اصلی آن است.

* رتبه برتر همدان در افتتاح و تحویل مسکن نهضت ملی

وی با بیان اینکه با حمایت‌های انجام‌شده همدان در زمینه افتتاح و تحویل واحدهای مسکن رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داد، افزود: سال گذشته نیز استان همدان در زمینه‌ افتتاح و تحویل مسکن پس از استان‌های خراسان رضوی و تهران رتبه سوم کشور را کسب کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: عملیات ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن استان به‌سرعت درحال اجرا است و هم‌اینک تعداد واحدهای درحال ساخت به 33 هزار واحد مسکونی در بخش‌های مسکن حمایتی، روستایی و نهضت ملی مسکن رسیده است.

121 هزار نفر در استان به‌عنوان متقاضی طرح نهضت ملی مسکن از ابتدای بازگشایی سامانه ثبت‌نام وزارت راه و شهرسازی نام‌نویسی کرده‌اند که نزدیک به 90 هزار متقاضی واجد شرایط شناخته شده‌اند.

دولت سیزدهم قرار است در طول چهار سال در قالب طرح نهضت ملی مسکن 100 هزار واحد مسکونی در شهرهای استان همدان بسازد. براساس آخرین اعلام مرکز آمار ایران در سال 1395 همدان پس از استان‌های تهران، البرز، مازندران، گیلان و قم در رده ششم پُرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار دارد.

براساس این آمار استان همدان با وسعتی نزدیک به 20 هزار کیلومتر مربع حدود یک میلیون و 750 هزار نفر جمعیت دارد و تراکم نسبی 88 نفر در هر کیلومتر مربع، همدان را در ردیف یکی از پُرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار داده‌ است. ساخت و تحویل چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال و در طول فعالیت دولت سیزدهم انجام خواهد شد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 81739