شناسه خبر:81751
1403/2/5 16:42:38

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از شناسایی چهار هزار و 266 فقره انشعاب غیر مجاز آب در سال گذشته خبر داد و گفت: دو هزار و 361 مورد از این انشعاب‌ها مسدود و یک‌هزار و 905 مورد نیز جمع‌آوری شدند.

فرهاد بختیاری‌فر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران ابراز کرد: انشعاب‌های غیر مجاز آب علاوه‌بر دامن‌ زدن بر تشدید تنش ‌آبی و کاهش طول عمر شبکه توزیع آب، به‌علت راه‌گیری غیر اصولی از شبکه، حقوق مشترکان قانونمند را تضییع می‌کند.

وی با بیان اینکه شناسایی انشعاب‌های آب غیر مجاز در پیشگیری از تنش آبی تابستان مؤثر است، اظهار کرد: انشعاب غیر مجاز آب در کنار خسارت‌های مالی، ضمن هدر دادن حجم زیادی از آب شرب، ارائه خدمات مطلوب به مشترکین را با مشکلات جدی مواجه می‌کند؛ بنابراین عملیات شناسایی انشعاب‌های غیر مجاز با هدف توزیع عادلانه آب، پیشگیری از هدررفت آب و کمک به ذخیره این نعمت الهی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان ادامه داد: بیشترین تعداد انشعاب‌های غیر مجاز شناسایی‌شده‌ استان در بخش خانگی بوده است.

وی با بیان اینکه انشعاب‌های غیر مجاز هزینه‌های جاری شرکت‌های آب و فاضلاب را افزایش داده و مهم‌ترین عامل هدررفت آب و مسبب تضییع حقوق مشترکین است، خاطرنشان کرد: براساس قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیر مجاز از آب، هر شخصی که بدون دریافت انشعاب قانونی آب به استفاده از آن اقدام و یا با داشتن انشعاب، مبادرت به استفاده غیر مجاز کند، علاوه‌بر الزام به پرداخت بهای خدمات مصرفی و جبران خسارت، به پرداخت جزای نقدی محکوم می‌شود.

آبفای همدان 680 هزار مشترک دارد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 81751