شناسه خبر:81755
1403/2/5 16:56:58

جانشین پلیس‌ راه استان همدان گفت: سال گذشته در شهرستان نهاوند 130 نفر بر اثر تصادف مجروح و کشته شدند که تنها در محور نهاوند- فیروزان 31 نفر کشته و 53 نفر مجروح داشته‌ایم؛ می‌توان گفت این یک فاجعه است.

سرهنگ‌ارسلان سرمدی چهارشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه در بررسی میدانی مشکلات طرح سامان‌دهی جاده فیروزان- شهرک- رزینی به فارسبان در شهرستان نهاوند اظهار کرد: در استان همدان خوشبختانه آمار تصادفات منجر به فوت و جرح طی سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 10 درصد کاهش داشته، اما متأسفانه در نهاوند آمار فوتی‌ها و جرحی‌ها افزایشی است.

مهرداد آهکی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان هم با اشاره به اینکه طول طرح سامان‌دهی فیروزان- شهرک- رزینی به فارسبان حدود هفت کیلومتر است، گفت: مسیر سه‌راهی فارسبان که نیمه‌کاره است، حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق مصوبه نشست امروز مقرر شده در مدت دو ماه 100 درصد این طرح انجام و تحویل مردم شود.

فرماندار نهاوند هم با اشاره به وجود 509 کیلومتر راه استحفاظی در نهاوند، گفت: متأسفانه طولانی شدن اجرای برخی طرح‌ها موجب شده که مشکلاتی برای شهروندان به‌وجود آید؛ به همین علت باید در موعد مقرر مصوب‌شده در این نشست، طرح به سرانجام برسد.

ضرغام احمدوند افزود: قرار گرفتن محور نهاوند- فیروزان در طول مسیر عتبات عالیات و همچنین وجود سراب‌های تفریحی فارسبان و کنگاورکهنه در طول مسیر محور فیروزان- کرمانشاه موجب شده است در طول سال مسافران زیادی از این محور تردد کنند.

وی تأکید کرد: ضروری است سامان‌دهی هرچه سریع‌تر طول محور نهاوند تا فیروزان و کنگاور و همچنین محور نهاوند- شهرک رزینی به فارسبان انجام شود.

رئیس دادگستری بخش خزل نیز با اشاره به اینکه متأسفانه اجرای این طرح خیلی طولانی شده است، گفت، ضرورت دارد قبل از کلنگ‌زنی هر طرحی همه نیازهای مالی، اجتماعی و زیرساختی آن دیده و برای انجام آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

عرفان رضایی افزود: به‌عنوان حامی مردم در دستگاه قضائی اعلام می‌کنم آنچه که در این بازدید مصوب و مدت‌زمان اجرای آن مشخص شود، بدون هیچ قید و شرطی در موعد مقرر باید به اتمام برسد؛ در غیر این‌ صورت برای خاطیان پرونده ترک‌ فعل تشکیل و برابر مقررات برخورد می‌شود.

علی سهرابی‌بیدار، مدیرعامل شرکت برق استان همدان نیز گفت: به‌علت کمک به مردم و اجرای زودتر این طرح تیرهای چراغ برق به مقصد محل طرح بارگیری و تخلیه شده است و در همین روزها که شرایط آب‌وهوایی اجازه دهد، عملیات جابه‌جایی تیرهای چراغ برق آغاز می‌شود.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 81755