شناسه خبر:81759
1403/2/5 17:31:25

مسئول بسیج کارگری و کارخانه‌های همدان از اجرای طرح «شیفت ایثار» در واحدهای تولیدی استان خبر داد و گفت: در این طرح کارگران یک شیفت کاری را بدون دریافت دستمزد فعالیت می‌کنند و درآمد حاصل از آن را به افراد نیازمند و پویایی چرخ واحدهای تولیدی اختصاص می‌دهند.

ابوالفضل برات‌زاده ضمن گرامیداشت هفته کارگر و با بیان اینکه نهم اردیبهشت‌ماه به‌عنوان روز بسیج کارگری و کارخانه‌ها به‌مناسبت سالروز شهادت شهید برونسی، شهید جامعه کارگری نام‌گذاری شده است، افزود: سازمان بسیج کارگری و کارخانه‌ها در طول سال برنامه‌هایی را به‌منظور ترویج فرهنگ بسیجی و نهادینه کردن معنویت و ارتقای سطح روحیه انقلابی در جامعه کار و تولید اجرا می‌کند.

وی گفت: مهم‌ترین برنامه‌هایی که در طول سال اجرایی می‌شود، به دو بخش تقسیم شده که بخش اول در حوزه تحقق ارتش ده‌ها میلیونی و تحقق اهداف بسیج در سطح جامعه کار و تولید استان است.

مسئول بسیج کارگری و کارخانه‌های استان همدان افزود: درحال حاضر 67 پایگاه بسیج در واحدهای تولیدی و خدماتی استان با بیش از 21 هزار نفر فعال هستند و در راستای برنامه‌های بسیج در طول سال اقداماتی انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه بخش دوم اهداف کمک به جامعه و اجرای برنامه‌هایی در راستای خدمت‌رسانی و کمک به تولید استان است، عنوان کرد: مهم‌ترین برنامه‌ای که در راستای کمک به تولید شکل گرفته، کمک به رفع موانع تولید با حضور در ستاد تسهیل استان است.

برات‌زاده با اشاره به اینکه سال گذشته 120 واحد تولیدی مورد بازدید و بررسی قرار گرفت و 300 مشکل شناسایی شد که به روش‌های مختلف درصدد رفع آن‌ها برآمدیم، گفت: برخی از مشکلات در ستاد تسهیل مطرح شد و برخی را نیز طی تعامل با ادارات خصوصاً سازمان صمت و اداره کار حل کردیم.

وی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه خدمت‌رسانی را تشکیل گروه‌های جهادی عنوان کرد و ادامه داد: این گروه‌ها در واحدهای تولیدی و خدماتی با برگزاری «شیفت ایثار» خدمات ارائه می‌دهند؛ بدین صورت که یک شیفت کاری را بدون دریافت دستمزد فعالیت کرده و درآمد حاصل از آن را به افراد نیازمند و پویایی چرخ واحدهای تولیدی اختصاص می‌دهند.

مسئول بسیج کارگری و کارخانه‌های استان همدان با بیان اینکه برخی برنامه‌های گروه‌های جهادی در راستای کمک به رفع محرومیت در جامعه است، افزود: ساخت و مرمت واحدهای مسکونی و تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی در طول سال درحال انجام است.

وی فرهنگ‌سازی تولید، توزیع و مصرف کالای ایرانی در واحدهای تولیدی را از دیگر برنامه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات دیگر بازدید از واحدهای تولیدی و آشنایی اقشار مختلف به‌ویژه دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب از واحدهای موفق استان است.

برات‌زاده در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج کارگری، گفت: 80 عنوان برنامه در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود که یکی از آن‌ها ویژه‌برنامه گرامیداشت روز بسیج کارگران و کارخانه‌ها است؛ این برنامه ششم اردیبهشت‌ماه در شرکت فولاد ویان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این برنامه از 10 خانواده شهید کارگر و از هر شهرستان یک خانواده تجلیل می‌شوند، از برگزاری پویش «من کارگر ایرانی‌ام» در فضای مجازی توسط کارگران خبر داد و افزود: برگزاری برنامه‌های ورزشی، مسابقات فرهنگی و قرآنی برای کارگران و خانواده‌های آن‌ها نیز پیش‌بینی شده است.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 81759