شناسه خبر:82078
1403/2/13 12:18:22

استاندار کردستان گفت: زمین 26 هزار واحد مسکن ملی در کردستان تأمین شده است و تا یکی دو ماه آینده کل تعهد دولت برای تامین 36 هزار واحد مسکن ملی در کردستان محقق خواهد شد.

اسماعیل زارعی‌کوشا صبح امروز در حاشیه بازدید از پروژه 520 واحدی مسکن ملی در سنندج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت 36 هزار واحد تعهد مسکن ملی در سطح استان دارد که تا این لحظه برای بیش از 26 هزار واحد زمین تأمین شده و در مراحل مختلف ساخت قرار دارد.

وی افزود: یکی از پروژه‌های مسکن ملی در سنندج پروژه 520 واحدی است که به امیدو خدا با تدابیر اتخاذ شده تا یک یا نهایتاً دو ماه آینده مابقی تعهد زمین تأمین می‌شود.

استاندار کردستان تصریح کرد: با توجه به هماهنگی‌هایی که صورت گرفته بیش از 36 هزار تعهدی که دولت برای تأمین زمین داده در استان مازاد بر نیاز زمین تأمین خواهد شد.

زارعی‌کوشا افزود: در برخی از شهرهای استان مانند سقز کل نیاز زمین تعهد داده شده تأمین شده و در مرحله تأمین زمین برای نیاز مازاد هستیم.

وی گفت: در همه شهرهای استان کار ساخت و ساز و تأمین زمین طرح در حال انجام است و از دستگاه‌های خدمات‌رسان و سایر دستگاه‌های مرتبط انتظار می‌رود انجام کارها را تسریع ببخشند.

استاندار کردستان با بیان اینکه تأکیدات لازم به راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان در زمینه تسریع در فرایند اجرای طرح صورت گرفته است، گفت: باید با همراهی و همدلی همه بخش‌ها و دستگاه‌های متولی از فصل محدود عمرانی نهایت استفاده را برای جلو بردن کار پیش ببریم.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: معارضان یکی از اصلی‌ترین موانع در زمینه اجرای طرح‌های مسکن ملی در استان بود که فرایند کار در اجرای پروژه را طولانی کرد، اما با همراهی خوب مراجع قضائی استان توانستیم مشکلات را حل و امیدواریم شاهد حل کامل این موانع باشیم.

شناسه خبر 82078