شناسه خبر:82079
1403/2/13 13:07:19

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: در قالب جهاد آبرسانی در کشور، رفع تنش آبی 169 روستا توسط بسیج سازندگی استان در قالب قراردادی با شرکت آبفا هدف‌گذاری شده بود که تا این لحظه مشکل آب 81 روستا را رفع شده و کل پروژه بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سرهنگ اکبر اسماعیلی در نشست خبری با اصحاب رسانه در سنندج، با تقدیر از تلاش‌های اصحاب رسانه اظهار کرد: اصحاب رسانه نقش مهمی در تنویر افکار عمومی و پیگیری مطالبات مردم دارند.

وی تصریح کرد: هفته بسیج سازندگی فرصت مغتنمی برای تبیین اقدامات و خدمات انجام گرفته به مردم استان است و امیدواریم بتوانیم گوشه‌ای از تلاش‌های صورت گرفته را بتوانیم به درستی اطلاع‌رسانی کنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: سپاه مولود انقلاب و بسیج سازندگی فرزند شایسته سپاه در خدمت مردم است سازمانی که همواره در کنار مردم بوده و خود را خدمت‌گذار و خادم آنان دانسته است.

به گفته اسماعیلی، بسیج سازندگی در 17 اردیبهشت 79 به فرمان مقام معظم رهبری پا به عرصه وجود گذاشت و این شجره طیبه که همان جهادگران انقلابی هستند از زمان انقلاب تاکنون توانسته‌اند اقدامات بسیار خوبی در راستای رفع محرومیت برای کشور و در استان به ارمغان آورند.

وی در ادامه به اقدامات بسیج سازندگی در استان گریزی زد و گفت: رفع تنش آبی از اقدامات ارزشمندی است که در سطح کلان و استان در مرحله نخست انعقاد قرارداد بین بسیج سازندگی و آبفای استان برای رفع مشکل آب 169 روستا بود اما در فرایند اجرا تا امروز این قرار داد بدون تغییر ضمن انجام خود قرار داد با احتساب روستاهای مسیر این آمار به 205 روستا رسیده است که تا امروز بالغ بر 81 روستای آن اجرا و در حال حاضر نیز 141 روستا درگیر این پروژه هستند.

وی اضافه کرد: اجرای 277 هزار و 225 متر حفاری، 269 هزار و 415 متر لوله‌گذاری، احداث 54 مخزن 58 باب ایستگاه و حفر 16 چاه ازجمله اقداماتی بوده که برای آبرسانی به این روستاهای کردستان انجام شده است.

به گفته رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس کردستان، اعتبار اختصاص یافته براساس برآورد سال 1400 برابر با 528 میلیارد بوده که تا امروز حتی یک ریال به این قرارداد اضافه نشده و از محل اعتبارات داخلی این پروژه با پیشرفت فیزیکی بالغ بر 60 درصد در حال انجام است.

اسماعیلی در ادامه مهاجرت معکوس روستاییان را از تاثیرات بسیار مثبت اجرای طرح جهاد آبرسانی در دولت مردمی عنوان کرد و گفت: امیدواریم با همکاری دولت و همت همه جهادگران در عرصه‌های مختلف بتوانیم خدمت هرچه بیشتر به جمعیت روستایی استان انجام تا شاهد احیای دوباره روستاها و تحقق مهاجرت معکوس جمعیت روستایی باشیم.

*مرمت و بازسازی 50 خانه محروم در کردستان

وی اضافه کرد: در حوزه مرمت منزل محرومان 50 منزل محروم در سال گذشته بازسازی و در زمینه بازسازی مدارس، خانه عالم بیش از 87 باب انجام گرفته است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: سال گذشته 80 تن قیر به دستگاه‌های متولی در حوزه احداث و بازسازی راه‌ها به‌صورت رایگان داده شده و این ظرفیت امسال نیز بدون هیچ سقفی ظرفیت واگذاری قیر به پروژه‌ها براساس استانداردهای لازم را داریم.

اسماعیلی عنوان کرد: هرجایکه مجموعه راهداری، خیرین و کسانی که در حوزه اجتماعی خدمت به مردم به‌ویژه جامعه روستایی ارائه می‌کنند و دنبال اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه در حوزه راه هستند حاضر به حمایت به لحاظ اختصاص قیر رایگان هستیم.

*پرداخت بیش از 60 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی

وی به اقدامات سپاه در استان در حوزه اشتغال‌زایی هم گریزی زد و گفت: 60 میلیارد و 500 میلیون تومان در قالب تبصره ماده 16 در حوزه اشتغال روستایی سازمان تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: 699 نفر در سال گذشته موفق به دریافت تسهیلات 150 میلیون تومانی در استان شده اند و توانسته‌ایم در حوزه اشتغال‌زایی گام‌هایی خوبی برداریم.

اسماعیلی عنوان کرد: براساس پیگیری‌های انجام گرفته سهم تسهیلات اشتغال‌زایی که برای سازمان بسیج سازندگی تعریف شده در سال جاری 126 میلیارد تومان است که تا این لحظه 123 میلیارد تومان برابر 850 نفر متقاضی به بانک‌ها معرفی شده اند.

وی انجام 13 هزار و 100 متر ایزوگام برای خانه‌های محرومان، خاطر نشان کرد: سال گذشته 522 سری جهیزیه به زوجین نیازمند اهدا و امسال نیز 18 سری دیگر در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان افزود: مردم کردستان در حوزه‌های مختلف شایسته هر نوع خدمتی هستند و تمام توان و تلاش سپاه ایجاد بسترهای لازم برای رفع مشکلات در روستاها و ایجاد بسترهای لازم برای توجیه‌پذیر بودن هرچه بیشتر زندگی در روستاها با هدف تحقق مهاجرت معکوس است.

شناسه خبر 82079