شناسه خبر:82080
1403/2/13 13:09:55

فرماندار دهلران از تخصیص 19 هزار میلیارد ریال اعتبار در دولت سیزدهم برای تکمیل سد میمه در این شهرستان خبر داد و گفت: این پروژه هم اکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

لطیف صادقی روز چهارشنبه در همایش راویان پیشرفت در دهلران در جمع جوانان و نوجوانان این شهرستان اظهار کرد: عزم و اراده دولت، مدیریت ارشد استان و مسئولان گره‌گشایی از مشکلات مردم و توسعه متوازن بوده که در دهلران با توجه به ظرفیت‌ها و حجم سرمایه‌گذاری‌ها کارنامه دولت درخشان است.

وی افزود: طرح راویان پیشرفت گامی در جهت بازدید مردم و اصحاب رسانه به‌عنوان نماینده افکار عمومی از پروژه‌هاست و در این طرح با استفاده از راهکارهای مختلف مردم بیشتر با خدمات و اقدامات دولت در شهرستان آشنا می‌شوند.

فرماندار ویژه دهلران تأکید کرد: راویان پیشرفت یعنی بیان خدمات دولت با برگزاری اردوها، بازدید از پروژه، برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌ها و لمس این خدمات از نزدیک است.

صادقی اضافه کرد: در راستای طرح راویان پیشرفت یک اردو برای دانش‌آموزان و فرهنگیان و جوانان و جمعی از مسئولان و خانواده هایشان و اصحاب رسانه در شهرستان برگزار شد و از پروژه‌های تفرجگاه گلبهار،سد میمه،تعریض پل‌های مسیر دهلران به مهران و ترمیم پل میمه به‌عنوان یک مسیر پدافند غیرعامل بازدید شد.

وی گفت: سد میمه 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و زمینه آبیاری شش هزار هکتار از اراضی دیم بخش مرکزی فراهم می‌کند و در این دولت 1900میلیارد تومان به آن تزریق شد و قرار است در فاصله زمانی شهریور و دی ماه سال جاری آبگیری شود.

وی گفت: در خصوص راه‌ها 6 پیمانکار در مسیر دهلران به مهران و اندیمشک برای چهار خطه کردن فعال هستند و حذف نقاط حادثه‌خیز در سنگر نادر و فواصل بیشه دراز در دست اقدام است و تعریض 24 دهنه پل در مسیر دهلران به مهران در حال اجراست.

فرماندار ویژه دهلران با اشاره به اینکه پروژه آن جی ال 3100 که خوراک پتروشیمی را تامین می‌کند و در آینده نزدیک بهره‌برداری می‌شود، افزود: پروژه تقویت فشار بیات از دیگر پروژه‌های مهم در حوزه نفت و گاز است.

صادقی بیان کرد: در حوزه کشاورزی با اقدامات زیربنایی شاهد تحول در تولید اکثر محصولات کشاورزی بویژه در تولید گندم و کلزا در شهرستان می‌باشیم و از شهرستانهای برتر در تولید کلزا در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه، سالانه بیش از 230 هزار تن گندم در این شهرستان تولید می‌شود، افزود: ارزش محصولات کشاورزی این شهرستان در سال بیش از 60 هزار میلیارد ریال است.

وی یادآور شد: سال گذشته در بحث ایجاد اشتغال از طریق پرداخت تسهیلات به متقاضیان توسط دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها اقدامات خوبی صورت گرفت که آمار گویای ایجاد درآمد و شغل برای افراد دریافت‌کننده تسهیلات است.

فرماندار ویژه دهلران تأکید کرد: در زمینه نهضت مسکن ملی به‌صورت ویلایی شهرستان دهلران با اهدا زمین به متقاضیان و طی کردن مراحل کسب پروانه ساخت از شهرستان‌های پیشتاز استان می‌باشد به طوری که در حال حاضر زیرساخت‌های نهضت مسکن ملی فراهم شده و دولت به‌خوبی عمل کرده و در روستاها نیز شاهد بهره‌مندی مردم از مزایای این طرح هستیم.

صادقی بیان کرد: در زمینه آبرسانی به روستاها در این دولت با تفاهم‌نامه بین وزارت نیرو و قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) کارهای زیادی در بحث ساخت مخازن و مجتمع‌های آب شرب و از طرفی تعویض شبکه اصلی روستاها انجام شده و در برخی روستاها در حال اتصال شبکه خانگی به لوله‌های اصلی آب شرب هستیم.

وی به برپایی نمایشگاه راویان پیشرفت اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه شاهد روند اجرای پروژه‌هایی در شهرستان هستیم که گامی مهم در جهت پیشرفت و آشنایی مردم با خدمات دولت در حوزه‌های نفت و گاز، آب و خاک، کشاورزی و سایر زمینه‌ها است.

وی یادآور شد: در مجموع دهلران در این دولت شاهد تحول در زیرساخت‌ها و پیشرفت پروژه‌ها می‌باشد و دولت،مدیریت ارشد استان و مسئولان شهرستان عزم خود را برای تسریع و تکمیل پروژه‌ها به کار گرفته‌اند.

نمایشگاه راویان پیشرفت و همایش راویان پیشرفت در دهلران برگزار شد.

 
 

شناسه خبر 82080