شناسه خبر:82366
1403/2/20 15:21:28

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان از راه‌اندازی 16 شرکت جدید در حوزه دانش‌بنیان خبر داد و گفت: باید نمایشگاهی از دستاوردهای دانش‌بنیان‌ها ایجاد شود.

اسدالله ربانی‌مهر صبح روز پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصاد دانش‌بنیان شهرستان همدان در سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان محور توسعه و تولید ملی و دستاورد دنیای جدید هستند که در حوزه کارآفرینی و ارزآوری برای کشور بسیار تأثیرگذار هستند.

وی افزود: سال گذشته در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از 177 طرح به ارزش 24 میلیارد تومان با اعطای تسهیلات بانکی حمایت شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان تأکید کرد: انتظار این است که در سال جاری خلأها جبران شود و همه طرح‌های دانش‌بنیان‌ها حمایت شوند.

وی یادآور شد: استفاده از محصولات و تولیدات دانش‌بنیان‌ها در ادارات و سطح جامعه باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

ربانی‌مهر با بیان اینکه باید فرصت اشتغال‌زایی شرکت‌های دانش‌بنیان، فن‌آور و مراکز رشد را جدی بگیریم، گفت: نمایشگاهی از دستاوردهای دانش‌بنیان‌ها ایجاد شود تا مدیران و مردم با این ظرفیت خوب اقتصادی آشنا شوند و جوانان را به فعالیت در این حوزه تشویق کنیم.

وی افزود: از 83 شرکت دانش‌بنیان استان همدان 67 شرکت معادل 71 درصد در شهر همدان فعالیت دارند و 16 شرکت جدید نیز مجوز گرفته‌اند.

در این جلسه مدیران ادارات، کارشناسان دانشگاه‌ها و مدیران دو شرکت دانش‌بنیان فعال همدان در مورد دستاوردها و مشکلات این حوزه پیشنهادات خود را ارائه کردند.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 82366