کد خبر : 45522
تاریخ : 1400/6/16
گروه خبری : استان‌ها

بهره‌برداری از 5 تعاونی جدید در کردستان

فعالیت 1896 تعاونی در استان

علی‌اصغر عباسی با اشاره به اینکه 13 تا 19 شهریورماه به نام هفته تعاون نامگذاری شده است، اظهار کرد: در حال حاضر یک‌هزار و 896 واحد تعاونی فعال و در دست اجرا در استان کردستان وجود دارد که 183 هزار نفر در این تعاونی‌ها عضویت دارند.

وی تصریح کرد: 140 هزار نفر از اعضای تعاونی‌های استان را آقایان و 43 هزار نفر را بانوان تشکیل داده است.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان با اشاره به اینکه این تعاونی‌ها برای 16 هزار نفر اشتغال‌زایی ایجاد کرده است، تصریح کرد: در سال‌جاری نیز 20 تعاونی با عضویت یک‌هزار و 780 نفر در استان کردستان به ثبت رسیده است.

  فعالیت 20 درصد تعاونی‌های کردستان در بخش صنعت

عباسی افزود: 50 درصد تعاونی‌های استان در حوزه خدمات، 30 درصد در حوزه کشاورزی و 20 درصد نیز در حوزه صنعت فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه به تعاونی‌های آماده بهره‌برداری در هفته تعاون اشاره کرد و گفت: در این هفته پنج شرکت تعاونی با عضویت 113 نفر و سرمایه‌گذاری 190 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد که اشتغال 91 نفر را به دنبال خواهد داشت.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان یادآور شد: به همین مناسبت از 10 تعاونی برتر و شایسته تقدیر استان در شانزدهمین جشنواره تقدیر از تعاونی‌های برتر با حضور مقامات استانی نیز تقدیر به عمل می‌آید.

عباسی افزود: تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ادارات کل کمیته امداد، بهزیستی میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی و بانک رسالت در راستای توسعه تعاونی‌ها و حمایت از بانوان عضو تعاونی‌های روستایی انعقاد گردد.

  اختصاص 7.4 میلیارد تومان تسهیلات برای تعاونی‌ها

وی ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه بین وزارت تعاون و صندوق کارآفرین امید هفت میلیارد و 400 میلیون تومان تسهیلات برای تعاونی‌های استان در نظر گرفته شده که در مرحله تکمیل و در دست اجرا است.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان به برنامه‌های راهبردی اداره کل تعاون، کار و رفاه و اجتماعی استان در حوزه تعاون اشاره کرد و افزود: تعاونی‌های بزرگ مقیاس و فناوری محورو تأکید بر تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستان‌ها و تعاونی‌های فراگیر به‌ویژه در مناطق حاشیه شهرها بخشی از این برنامه‌ها است.

عباسی اظهار کرد تلاش در راستای نظارت بیشتر بر تعاونی‌ها و شفاف‌سازی عملکرد آن‌ها از طریق تقویت نظارت‌های مالی و حقوقی، ایجاد تعاونی‌هایی که مکمل زنجیرهای ارزش هستند و همچنین کمک به توسعه بازار تعاونی‌ها و حمایت از تعاونی‌های که اعضای آن‌ها را جوانان و زنان سرپرست خانوار و معلولان تشکیل می‌دهند از دیگر برنامه‌های سال‌جاری اداره کل تعاون، کار و رفاه و اجتماعی استان در حوزه تعاون است.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/45522