شناسه خبر:45522
1400/6/16 09:50:46

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان گفت: در هفته تعاون پنج شرکت تعاونی با عضویت 113 نفر و سرمایه‌گذاری 190 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد که اشتغال 91 نفر را به دنبال خواهد داشت.

علی‌اصغر عباسی با اشاره به اینکه 13 تا 19 شهریورماه به نام هفته تعاون نامگذاری شده است، اظهار کرد: در حال حاضر یک‌هزار و 896 واحد تعاونی فعال و در دست اجرا در استان کردستان وجود دارد که 183 هزار نفر در این تعاونی‌ها عضویت دارند.

وی تصریح کرد: 140 هزار نفر از اعضای تعاونی‌های استان را آقایان و 43 هزار نفر را بانوان تشکیل داده است.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان با اشاره به اینکه این تعاونی‌ها برای 16 هزار نفر اشتغال‌زایی ایجاد کرده است، تصریح کرد: در سال‌جاری نیز 20 تعاونی با عضویت یک‌هزار و 780 نفر در استان کردستان به ثبت رسیده است.

  فعالیت 20 درصد تعاونی‌های کردستان در بخش صنعت

عباسی افزود: 50 درصد تعاونی‌های استان در حوزه خدمات، 30 درصد در حوزه کشاورزی و 20 درصد نیز در حوزه صنعت فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه به تعاونی‌های آماده بهره‌برداری در هفته تعاون اشاره کرد و گفت: در این هفته پنج شرکت تعاونی با عضویت 113 نفر و سرمایه‌گذاری 190 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد که اشتغال 91 نفر را به دنبال خواهد داشت.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان یادآور شد: به همین مناسبت از 10 تعاونی برتر و شایسته تقدیر استان در شانزدهمین جشنواره تقدیر از تعاونی‌های برتر با حضور مقامات استانی نیز تقدیر به عمل می‌آید.

عباسی افزود: تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ادارات کل کمیته امداد، بهزیستی میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی و بانک رسالت در راستای توسعه تعاونی‌ها و حمایت از بانوان عضو تعاونی‌های روستایی انعقاد گردد.

  اختصاص 7.4 میلیارد تومان تسهیلات برای تعاونی‌ها

وی ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه بین وزارت تعاون و صندوق کارآفرین امید هفت میلیارد و 400 میلیون تومان تسهیلات برای تعاونی‌های استان در نظر گرفته شده که در مرحله تکمیل و در دست اجرا است.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان به برنامه‌های راهبردی اداره کل تعاون، کار و رفاه و اجتماعی استان در حوزه تعاون اشاره کرد و افزود: تعاونی‌های بزرگ مقیاس و فناوری محورو تأکید بر تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستان‌ها و تعاونی‌های فراگیر به‌ویژه در مناطق حاشیه شهرها بخشی از این برنامه‌ها است.

عباسی اظهار کرد تلاش در راستای نظارت بیشتر بر تعاونی‌ها و شفاف‌سازی عملکرد آن‌ها از طریق تقویت نظارت‌های مالی و حقوقی، ایجاد تعاونی‌هایی که مکمل زنجیرهای ارزش هستند و همچنین کمک به توسعه بازار تعاونی‌ها و حمایت از تعاونی‌های که اعضای آن‌ها را جوانان و زنان سرپرست خانوار و معلولان تشکیل می‌دهند از دیگر برنامه‌های سال‌جاری اداره کل تعاون، کار و رفاه و اجتماعی استان در حوزه تعاون است.

شناسه خبر 45522