کد خبر : 48207
تاریخ : 1400/8/19
گروه خبری : درهای دری

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان:

کاروان «دوستی با کتاب» به روستاهای شهرستان کبودراهنگ می‌رود

«عاطفه زارعی» روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح «کاروان دوستی با کتاب» هم‌زمان با بیست‌ونهمین هفته کتاب و کتاب‌خوانی با هدف تحقق عدالت فرهنگی در سطح کشور اجرا می‌شود، اظهار کرد: بر همین اساس سفر کاروان دوستی با کتاب در طول این هفته به تمامی نقاط استان همدان برای ارائه خدمات متنوع فرهنگی، برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: در نخستین گام کاروان دوستی با کتاب به روستاهای کمتربرخوردار (ازنظر زیرساخت‌های فرهنگی) بخش شیرین‌سو شهرستان کبودراهنگ سفر کرده و اعضای این کاروان برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری را با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در این مناطق اجرا خواهند کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: این کاروان با استقرار در دو روستای آب مشکین و اوزون‌دره این شهرستان، برنامه‌های ویژه‌ای را با پوشش 10 روستای اطراف اجرا می‌کنند.

به گفته زارعی اجرای جنگ‌های هنری شاد و تفریحی ویژه کودکان شامل مسابقه نقاشی، قصه‌گویی و کتاب‌خوانی ازجمله برنامه‌های کاروان دوستی با کتاب در جریان سفر به مناطق روستایی استان همدان است.

وی با بیان اینکه گروه‌های هنری و فرهنگی به‌صورت داوطلبانه و جهادی در این طرح شرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: این برنامه با همکاری سازمان ملی اسناد و کتابخانه‌های غرب کشور، هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی، جمعیت هلال‌احمر و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان برگزار می‌شود.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/48207