شناسه خبر:48207
1400/8/19 10:25:23

سپهرغرب، گروه کافه کتاب: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت که به‌مناسبت هفته کتاب، کاروان «دوستی با کتاب» با هدف اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی به روستاهای بخش شیرین ‌سو در شهرستان کبودراهنگ سفر می‌کند.

«عاطفه زارعی» روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح «کاروان دوستی با کتاب» هم‌زمان با بیست‌ونهمین هفته کتاب و کتاب‌خوانی با هدف تحقق عدالت فرهنگی در سطح کشور اجرا می‌شود، اظهار کرد: بر همین اساس سفر کاروان دوستی با کتاب در طول این هفته به تمامی نقاط استان همدان برای ارائه خدمات متنوع فرهنگی، برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: در نخستین گام کاروان دوستی با کتاب به روستاهای کمتربرخوردار (ازنظر زیرساخت‌های فرهنگی) بخش شیرین‌سو شهرستان کبودراهنگ سفر کرده و اعضای این کاروان برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری را با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در این مناطق اجرا خواهند کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: این کاروان با استقرار در دو روستای آب مشکین و اوزون‌دره این شهرستان، برنامه‌های ویژه‌ای را با پوشش 10 روستای اطراف اجرا می‌کنند.

به گفته زارعی اجرای جنگ‌های هنری شاد و تفریحی ویژه کودکان شامل مسابقه نقاشی، قصه‌گویی و کتاب‌خوانی ازجمله برنامه‌های کاروان دوستی با کتاب در جریان سفر به مناطق روستایی استان همدان است.

وی با بیان اینکه گروه‌های هنری و فرهنگی به‌صورت داوطلبانه و جهادی در این طرح شرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: این برنامه با همکاری سازمان ملی اسناد و کتابخانه‌های غرب کشور، هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی، جمعیت هلال‌احمر و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان برگزار می‌شود.

شناسه خبر 48207