کد خبر : 48298
تاریخ : 1400/8/22
گروه خبری : استان‌ها

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

استان مرکزی در اسکان معتادان بی‌سرپناه پیشرو است

«بهروز اکرمی» روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در سالن استانداری در اراک افزود: با شروع فصل سرد اقدامات لازم برای سامان‌دهی معتادان متجاهر و بی‌سرپناه در استان مرکزی صورت می‌گیرد و همه تلاش‌ها در این راستا به سمتی است که هیچ معتادی در روزهای سرد بدون سرپناه نباشد.

وی بیان کرد: برخی از فرمانداران شهرستان‌های استان مرکزی در برگزاری نشست‌های مبارزه با مواد مخدر کوتاهی داشته‌اند که این موضوع با وجود اقدامات خوب شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و دبیرخانه این شورا، رتبه استان را کاهش داده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی ادامه داد: فرماندارانی که در این خصوص کوتاهی داشته‌اند، باید تا پایان سال نسبت به برگزاری نشست‌های جبرانی به ریاست شخص فرماندار اقدام کنند.

اکرمی اظهار کرد: نیاز است با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی از ظرفیت بهورزان در راستای پیشگیری در روستاها بهره‌گیری شود.

وی گفت: دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی باید تفاهم‌نامه‌هایی با اداره کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی، آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها، ادارات ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، حوزه هنری و صداوسیما، اداره کار، نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان مدیریت و توسعه منابع انسانی استانداری مرکزی منعقد کند و برنامه‌های پیشگیری یک‌ساله آتی این دستگاه‌ها مشخص شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی افزود: مواد مخدر یک معضل جدی در جامعه است که با یک تصمیم و اقدام قابل حل نیست و مبارزه با آن باید مستمر باشد و به مسائل پیشگیری نیز براساس آخرین روش‌های اجتماعی و روانشناسی روز باید بیش‌ازپیش توجه کرد.

اکرمی اظهار کرد: تاکنون دستگاه‌های مقابله‌ای در امر مبارزه با مواد مخدر خوب عمل کرده‌اند و نیاز است که دستگاه‌های پیشگیری نیز بیش‌ازپیش تلاش داشته باشند.

وی گفت: اطلاع‌رسانی عواقب و پیامدهای ناگوار مصرف مواد مخدر باید همواره در جامعه تقویت شود تا نسبت به این موضوع عادی‌انگاری پدید نیاید و آحاد جامعه همواره نسبت به خطرات ناشی از مصرف مواد مخدر آگاه باشند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی هم در این نشست گفت: نامه‌ای هفته گذشته از سوی شورای امنیت کشور به استانداران ازجمله استاندار مرکزی ابلاغ شده که نکات مهمی در آن تأکید شده است.

«احمد ملک‌حسینی» افزود: سامان‌دهی معتادان متجاهر یکی از موارد مورد تأکید در این نامه است.

وی بیان کرد: مرکزی یکی از استان‌هایی است که هرسال قبل از شروع فصل سرما اقدامات مطلوبی را برای سامان‌دهی معتادان دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم در راستای سامان‌دهی مراکز نگهداری معتادان متجاهر از روزهای گذشته و براساس حفظ کرامت انسانی و اسلامی با بهزیستی صورت گرفته و آماده‌سازی مراکز نگهداری در ایام سرد به‌ویژه برای معتادان بی‌سرپناه صورت گرفته است.

ملک‌حسینی عنوان کرد: گرم‌خانه شهرداری اراک هم راه‌اندازی شده و ظرفیت این مکان نیز افزایش یافته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی هم در این نشست گفت: در راستای برخورد با قاچاقچیان و عناصر اصلی توزیع‌کننده مواد مخدر، در این استان اقدامات خوبی صورت گرفته است.

سرهنگ «حسین شمسایی‌فر» افزود: میزان کشفیات مواد مخدر در استان مرکزی از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه قبل، 32 درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: یک‌هزار و 53 طرح عملیاتی در این مدت در استان مرکزی اجرا شده است. 

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/48298