شناسه خبر:48298
1400/8/22 09:26:04
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

استان مرکزی در اسکان معتادان بی‌سرپناه پیشرو است

سپهرغرب، گروه خبر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: وضعیت اسکان معتادان بی‌سرپناه در این استان مناسب است و اقدامات انجام‌شده حاکی از آن بوده که مرکزی جزء استان‌های پیشرو است.

«بهروز اکرمی» روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در سالن استانداری در اراک افزود: با شروع فصل سرد اقدامات لازم برای سامان‌دهی معتادان متجاهر و بی‌سرپناه در استان مرکزی صورت می‌گیرد و همه تلاش‌ها در این راستا به سمتی است که هیچ معتادی در روزهای سرد بدون سرپناه نباشد.

وی بیان کرد: برخی از فرمانداران شهرستان‌های استان مرکزی در برگزاری نشست‌های مبارزه با مواد مخدر کوتاهی داشته‌اند که این موضوع با وجود اقدامات خوب شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و دبیرخانه این شورا، رتبه استان را کاهش داده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی ادامه داد: فرماندارانی که در این خصوص کوتاهی داشته‌اند، باید تا پایان سال نسبت به برگزاری نشست‌های جبرانی به ریاست شخص فرماندار اقدام کنند.

اکرمی اظهار کرد: نیاز است با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی از ظرفیت بهورزان در راستای پیشگیری در روستاها بهره‌گیری شود.

وی گفت: دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی باید تفاهم‌نامه‌هایی با اداره کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی، آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها، ادارات ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، حوزه هنری و صداوسیما، اداره کار، نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان مدیریت و توسعه منابع انسانی استانداری مرکزی منعقد کند و برنامه‌های پیشگیری یک‌ساله آتی این دستگاه‌ها مشخص شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی افزود: مواد مخدر یک معضل جدی در جامعه است که با یک تصمیم و اقدام قابل حل نیست و مبارزه با آن باید مستمر باشد و به مسائل پیشگیری نیز براساس آخرین روش‌های اجتماعی و روانشناسی روز باید بیش‌ازپیش توجه کرد.

اکرمی اظهار کرد: تاکنون دستگاه‌های مقابله‌ای در امر مبارزه با مواد مخدر خوب عمل کرده‌اند و نیاز است که دستگاه‌های پیشگیری نیز بیش‌ازپیش تلاش داشته باشند.

وی گفت: اطلاع‌رسانی عواقب و پیامدهای ناگوار مصرف مواد مخدر باید همواره در جامعه تقویت شود تا نسبت به این موضوع عادی‌انگاری پدید نیاید و آحاد جامعه همواره نسبت به خطرات ناشی از مصرف مواد مخدر آگاه باشند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی هم در این نشست گفت: نامه‌ای هفته گذشته از سوی شورای امنیت کشور به استانداران ازجمله استاندار مرکزی ابلاغ شده که نکات مهمی در آن تأکید شده است.

«احمد ملک‌حسینی» افزود: سامان‌دهی معتادان متجاهر یکی از موارد مورد تأکید در این نامه است.

وی بیان کرد: مرکزی یکی از استان‌هایی است که هرسال قبل از شروع فصل سرما اقدامات مطلوبی را برای سامان‌دهی معتادان دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم در راستای سامان‌دهی مراکز نگهداری معتادان متجاهر از روزهای گذشته و براساس حفظ کرامت انسانی و اسلامی با بهزیستی صورت گرفته و آماده‌سازی مراکز نگهداری در ایام سرد به‌ویژه برای معتادان بی‌سرپناه صورت گرفته است.

ملک‌حسینی عنوان کرد: گرم‌خانه شهرداری اراک هم راه‌اندازی شده و ظرفیت این مکان نیز افزایش یافته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی هم در این نشست گفت: در راستای برخورد با قاچاقچیان و عناصر اصلی توزیع‌کننده مواد مخدر، در این استان اقدامات خوبی صورت گرفته است.

سرهنگ «حسین شمسایی‌فر» افزود: میزان کشفیات مواد مخدر در استان مرکزی از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه قبل، 32 درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: یک‌هزار و 53 طرح عملیاتی در این مدت در استان مرکزی اجرا شده است. 

شناسه خبر 48298