کد خبر : 52792
تاریخ : 1400/12/5
گروه خبری : استان‌ها

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از اقدامات قرآنی امام‌جمعه همدان قدردانی کرد

«سعیدرضا عاملی» از ایجاد دبیرخانه شورای قرآنی استان در دفتر نماینده ولی فقیه ابراز خرسندی کرد و گفت: ایجاد این دبیرخانه از نوآوری‌های مناسب برای حفظ قرارگاه قرآنی در استان است که می‌تواند در سایر شوراهای قرآنی مورد توجه قرار گیرد و در این راستا از حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حبیب‌الله شعبانی‌موثقی»، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان قدردانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تصویب سند راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی استان همدان نشان از تلاش‌های صورت‌گرفته در این حوزه است، اظهار کرد: تدوین تفصیلی جزئیات اقدامات استانی نشان از دقت و پیشینه مطالعاتی سند و سه دهه فعالیت شورای قرآنی در استان است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر تقویت و هم‌افزایی شورای قرآنی استان با دبیرخانه این شورا تأکید و ابراز امیدواری کرد: نهادهای مردمی و دولتی در استان در پایش راهبردی اجرای اقدامات سند، همکاری لازم را داشته باشند.

در سال جاری سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی استان همدان در سه بخش «آموزش عمومی، تبلیغ و ترویج و پژوهش و آموزش‌های عالی» برای یک دوره چهارساله طراحی و تدوین شده که وظایف تمامی دستگاه‌های مرتبط در سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی استان همدان به‌صورت تفکیکی و به‌عنوان یک مسئولیت قانونی لازم‌الاجرا، مشخص شده است.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/52792