شناسه خبر:52792
1400/12/5 08:55:01

سپهرغرب، گروه خبر: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از اقدامات قرآنی امام‌جمعه همدان در راستای تدوین سند قرآنی در استان همدان قدردانی کرد.

«سعیدرضا عاملی» از ایجاد دبیرخانه شورای قرآنی استان در دفتر نماینده ولی فقیه ابراز خرسندی کرد و گفت: ایجاد این دبیرخانه از نوآوری‌های مناسب برای حفظ قرارگاه قرآنی در استان است که می‌تواند در سایر شوراهای قرآنی مورد توجه قرار گیرد و در این راستا از حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حبیب‌الله شعبانی‌موثقی»، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان قدردانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تصویب سند راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی استان همدان نشان از تلاش‌های صورت‌گرفته در این حوزه است، اظهار کرد: تدوین تفصیلی جزئیات اقدامات استانی نشان از دقت و پیشینه مطالعاتی سند و سه دهه فعالیت شورای قرآنی در استان است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر تقویت و هم‌افزایی شورای قرآنی استان با دبیرخانه این شورا تأکید و ابراز امیدواری کرد: نهادهای مردمی و دولتی در استان در پایش راهبردی اجرای اقدامات سند، همکاری لازم را داشته باشند.

در سال جاری سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی استان همدان در سه بخش «آموزش عمومی، تبلیغ و ترویج و پژوهش و آموزش‌های عالی» برای یک دوره چهارساله طراحی و تدوین شده که وظایف تمامی دستگاه‌های مرتبط در سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی استان همدان به‌صورت تفکیکی و به‌عنوان یک مسئولیت قانونی لازم‌الاجرا، مشخص شده است.

شناسه خبر 52792