کد خبر : 59985
تاریخ : 1401/6/21
گروه خبری : استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد:

شناسایی 500 هکتار زمین برای ساخت مسکن در همدان

ایوب اسدالهی با اشاره به اینکه از دو ماه گذشته کارگروهی برای انجام توافقات تملک اراضی تشکیل شده است، اظهار کرد: نزدیک به 17 نقطه به مساحت 500 هکتار برای تملک و به‌کارگیری در بخش مسکن شناسایی و بیش از 90 درصد توافقات انجام شده است.

وی با بیان اینکه با 450 نفر در این زمینه جلسات برگزار شده و توافق اولیه صورت گرفته است، تصریح کرد: با برخی از مردم برای واگذاری اراضی خود به مسکن و شهرسازی توافق صورت گرفته و اراضی ارتش و سازمان‌های دولتی نیز در این زمینه مورد توافق قرار خواهد گرفت.

اسدالهی با تأکید بر اینکه ارگان‌های دولتی مکلف هستند تا پایان شهریورماه اراضی خود را واگذار کنند، یادآور شد: تاکنون هیچ ارگانی اراضی خود را به مسکن و شهرسازی واگذار نکرده‌، اما دولت مکلف کرده است تمام ادارات دولتی تا پایان شهریور اراضی خود را واگذار کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به اینکه توافق برای واگذاری اراضی ارتش به راه و شهرسازی صورت گرفته است، تأکید کرد: تفاهم ارتش با راه و شهرسازی در 17 شهریورماه انجام گرفته که همدان نیز یکی از این شهرها است.

وی بیان کرد: درصورتی‌ که توافقات اختصاص اراضی به مسکن در همدان انجام نشود، ما ناگزیر به ورود به شهر جدید «حورا» خواهیم شد.

اسدالهی درباره طرح جامع شهر همدان خاطرنشان کرد: در زمینه طرح جامع همدان بحث ضوابط و مقررات انجام شده و فقط بحث ترافیکی باقی مانده که 10 روز کاری زمان خواهد برد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریورماه انجام شود و طرح جامع برای تصویب به شورای عالی برود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در پایان با بیان اینکه الحاقات اراضی در طرح جامع نیز دیده شده است، اظهار کرد: دوشنبه این هفته شورای عالی مسکن برای الحاق یا خروج 680 هکتار زمین به شهر همدان تصمیم می‌گیرد.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/59985