شناسه خبر:59985
1401/6/21 09:41:04
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد:

شناسایی 500 هکتار زمین برای ساخت مسکن در همدان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه بیش از 500 هکتار زمین جدید در داخل و خارج شهر همدان شناسایی شده است، گفت: بیش از 500 هکتار زمین برای ساخت مسکن در شهر همدان شناسایی شده است.

ایوب اسدالهی با اشاره به اینکه از دو ماه گذشته کارگروهی برای انجام توافقات تملک اراضی تشکیل شده است، اظهار کرد: نزدیک به 17 نقطه به مساحت 500 هکتار برای تملک و به‌کارگیری در بخش مسکن شناسایی و بیش از 90 درصد توافقات انجام شده است.

وی با بیان اینکه با 450 نفر در این زمینه جلسات برگزار شده و توافق اولیه صورت گرفته است، تصریح کرد: با برخی از مردم برای واگذاری اراضی خود به مسکن و شهرسازی توافق صورت گرفته و اراضی ارتش و سازمان‌های دولتی نیز در این زمینه مورد توافق قرار خواهد گرفت.

اسدالهی با تأکید بر اینکه ارگان‌های دولتی مکلف هستند تا پایان شهریورماه اراضی خود را واگذار کنند، یادآور شد: تاکنون هیچ ارگانی اراضی خود را به مسکن و شهرسازی واگذار نکرده‌، اما دولت مکلف کرده است تمام ادارات دولتی تا پایان شهریور اراضی خود را واگذار کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به اینکه توافق برای واگذاری اراضی ارتش به راه و شهرسازی صورت گرفته است، تأکید کرد: تفاهم ارتش با راه و شهرسازی در 17 شهریورماه انجام گرفته که همدان نیز یکی از این شهرها است.

وی بیان کرد: درصورتی‌ که توافقات اختصاص اراضی به مسکن در همدان انجام نشود، ما ناگزیر به ورود به شهر جدید «حورا» خواهیم شد.

اسدالهی درباره طرح جامع شهر همدان خاطرنشان کرد: در زمینه طرح جامع همدان بحث ضوابط و مقررات انجام شده و فقط بحث ترافیکی باقی مانده که 10 روز کاری زمان خواهد برد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریورماه انجام شود و طرح جامع برای تصویب به شورای عالی برود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در پایان با بیان اینکه الحاقات اراضی در طرح جامع نیز دیده شده است، اظهار کرد: دوشنبه این هفته شورای عالی مسکن برای الحاق یا خروج 680 هکتار زمین به شهر همدان تصمیم می‌گیرد.

شناسه خبر 59985