کد خبر : 62972
تاریخ : 1401/9/5
گروه خبری : جامعه

«بسیج»، تضمین ایفای نقش مردم در حکومت

 بهزاد دانشفر

امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) می‌فرمایند: «بسیج به معنی حضور و آمادگی در همان نقطه‌ای است که اسلام، قرآن، امام زمان ارواحنافداه و این انقلاب مقدس به آن نیازمند است»؛ از این جمله نتیجه می‌گیریم که شناخت هر فرد از هر قشر جامعه نسبت به وظیفه خود یک ضرورت بوده و این همان تلاش است. توجه به عنصر «نیاز» و تلاش برای «ساختن» گمشده یک بسیجی است؛ شاخص همراه در این مسیر، بصیرت و اخلاص بوده و عمل به‌هنگام و به اندازه.
بسیجی یک معمار است که با توجه به «نیاز امروز و معطوف به آینده»، در سازندگی علمی، اخلاقی، معنوی، فکری و سیاسی و یا نیازی امروزی قدم برمی‌دارد. چشم‌انداز این سازندگی توأم با جهان‌بینی زمینی با عمری کوتاه در این زمین نیست، بلکه چشم‌انداز این سازندگی توأم با جهان‌بینی الهی و تعمیق باورهای عاقلانه‌ای هست که قرآن و مسجد در این دنیا برایش بسیار مهم است تا در خدمت مردم به‌خاطر خدا باشد.
در شرایط کنونی کشور و با انگاره‌سازی‌های شبانه‌روز دشمنان عنودی چون آمریکا، تنها «تداوم خودسازی»، «توجه به نیازهای معطوف به آینده و برنامه‌ریزی برای آن» با استمداد از درگاه الهی، مقوم فرهنگ بسیجی است و تنها نوری که می‌تواند این مسیر را روشن کرده و همراه باشد، همان نعمت «ولایت» و التزام عملی به آن است، انشاالله.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/62972