شناسه خبر:62972
1401/9/5 08:51:56

رهبری یک انقلاب نیازمند ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود است. هر کسی نمی‌تواند به‌راحتی نقش یک رهبر را برعهده بگیرد؛ رهبران انقلاب‌های دنیا دارای ویژگی‌های اختصاصی خود بودند و به‌واسطه همین ویژگی‌ها میزان مدت حکومت را برقرار کردند. یکی از خلاقیت‌های منحصربه‌فرد امام خمینی (ره)، سازمان‌دهی بسیج بود. الگویی برآمده از مردم که خود برای جهانیان به مانند یک راهنما و راهبر است. ابتکار عمل امام (ره)، تضمینی بر ایفای نقش مردم و حمایت از آن در حکومت شد و هویت بسیج چیزی نبود جز مراقبت از انحراف‌ها با مسئولیت‌پذیری در هر قشر. بسیجی یعنی همان کسی که به فکر پیشرفت کشورش بوده و برای آن تلاش کند؛ تلاشی واقع‌بینانه وآگاهانه، پس تا زمانی که این تلاش در بسیج ادامه داشته باشد، نظام اسلامی و حکومت اسلامی نیز از حمایت برخوردار است.

امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) می‌فرمایند: «بسیج به معنی حضور و آمادگی در همان نقطه‌ای است که اسلام، قرآن، امام زمان ارواحنافداه و این انقلاب مقدس به آن نیازمند است»؛ از این جمله نتیجه می‌گیریم که شناخت هر فرد از هر قشر جامعه نسبت به وظیفه خود یک ضرورت بوده و این همان تلاش است. توجه به عنصر «نیاز» و تلاش برای «ساختن» گمشده یک بسیجی است؛ شاخص همراه در این مسیر، بصیرت و اخلاص بوده و عمل به‌هنگام و به اندازه.
بسیجی یک معمار است که با توجه به «نیاز امروز و معطوف به آینده»، در سازندگی علمی، اخلاقی، معنوی، فکری و سیاسی و یا نیازی امروزی قدم برمی‌دارد. چشم‌انداز این سازندگی توأم با جهان‌بینی زمینی با عمری کوتاه در این زمین نیست، بلکه چشم‌انداز این سازندگی توأم با جهان‌بینی الهی و تعمیق باورهای عاقلانه‌ای هست که قرآن و مسجد در این دنیا برایش بسیار مهم است تا در خدمت مردم به‌خاطر خدا باشد.
در شرایط کنونی کشور و با انگاره‌سازی‌های شبانه‌روز دشمنان عنودی چون آمریکا، تنها «تداوم خودسازی»، «توجه به نیازهای معطوف به آینده و برنامه‌ریزی برای آن» با استمداد از درگاه الهی، مقوم فرهنگ بسیجی است و تنها نوری که می‌تواند این مسیر را روشن کرده و همراه باشد، همان نعمت «ولایت» و التزام عملی به آن است، انشاالله.

شناسه خبر 62972