کد خبر : 66580
تاریخ : 1401/12/8
گروه خبری : شهر

بیش از 50 اِلمان نوروزی در ملایر نصب می‌شود

مهدی بهرامی به برنامه‌های این سازمان در راستای اجرای طرح استقبال از بهار 1402 اشاره و اظهار کرد: نصب این اِلمان‌ها در راستای زیباسازی شهر، ارتقای کیفیت منظر، هویت‌بخشی به فضاهای شهری، تقویت حال‌وهوای نوروزی در سطح شهر و اجرای طرح استقبال از بهار انجام خواهد شد.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر ادامه داد: بازسازی سرویس بهداشتی بوستان معلم و بهسازی و تعمیر سرویس بهداشتی بوستان تاریخی سیفیه ازجمله این برنامه‌ها است.
بهرامی شست‌وشوی فرش‌ها، پرده‌ها و غبارروبی مساجد کلیه بوستان‌ها، تکمیل چادر و مهرهای نماز مساجد بوستان‌های سطح شهر و لایروبی مسیل‌های جنگل میرزاکوچک‌خان بام ملایر، جنگل کوثر و جنگل شمس‌آباد و جمع‌آوری بقایای گیاهی و زباله‌های جنگل‌ها را از دیگر برنامه‌های طرح استقبال از بهار برشمرد.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر از پاک‌سازی و جمع‌آوری نخاله و بقایای گیاهی کلیه بلوارها و ورودی‌های شهر خبر داد و گفت: بقایای گیاهی جمع‌آوری و کلیه بوستان‌های سطح شهر پاک‌سازی و نظافت خواهد شد.
وی به لایروبی و نظافت جداول و انهار بوستان‌ها و بازپیرایی و سامان‌دهی فضای سبز بوستان‎‌های سطح شهر اشاره و مطرح کرد: بیش از 15 هزار گلدان گل شب‌بو و پنج میلیون نشاء گل بنفشه در بوستان‌ها، میادین و بلوارهای سطح شهر در آستانه فرا رسیدن بهار 1402 با هدف افزایش زیبایی‌های بصری معابر و بوستان‌ها کاشته خواهد شد.
این مقام مسئول بهسازی و زیباسازی میادین و آب‌نماهای سطح شهر، رفع نقص تجهیزات بازی بوستان‌های سطح شهر، شست‌وشو و رنگ‌آمیزی 60 هزار متر جداول بلوارهای ورودی شهر، نصب مبلمان شهری جدید در بلوار سیف‌الدوله و رنگ‌آمیزی مبلمان شهری بوستان‌های سطح شهر را از دیگر برنامه‌های طرح استقبال از بهار 1402 برشمرد.
بهرامی از فضاسازی و آذین‌بندی گسترده شهر در آستانه عید نوروز با نصب ریسه‌های الوان، تعویض پرچم‌های فرسوده و نصب پرچم‌های رنگی در سطح شهر خبر داد و افزود: اِلمان‌های قدیمی بازسازی و در سطح شهر نصب خواهند شد.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر از طراحی و ساخت بیش از 150 اِلمان نوری برای نصب در نقاط مختلف سطح شهر خبر داد و مطرح کرد: همچنین بیش از 80 عدد پایه پرچم عمودی برای نصب در پُل انقلاب طراحی و آماده شده است.
وی به تعویض وسایل ورزشی بوستان تاریخی سیفیه و تعویض تابلوهای راهنمای شهری در مبادی ورودی‌ شهر اشاره و خاطرنشان کرد: طراحی و ساخت بیش از 200 عدد پایه پرچم برای نصب در بلوارهای انقلاب و شهیدبهشتی، از دیگر برنامه‌های این سازمان است.
بهرامی از اجرای طرح «جای درختان شهر را خالی نخواهیم گذاشت» (کاشت درخت در معابر، میادین و بلوارهای سطح شهر) خبر داد و یادآور شد: همچنین طرح‌های فرهنگی در حوزه فضای سبز شهری شامل طرح مدرسه سبز و طرح «همراهان کوچک، همیاران سبز» در آستانه نوروز در مدارس سطح شهر اجرا خواهد شد.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/66580