شناسه خبر:66580
1401/12/8 09:03:02

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر از تکمیل فضای سبز فاز سوم بلوار سیف‌الدوله خبر داد و گفت: طراحی، ساخت و نصب بیش از 50 اِلمان و استند نوروزی در نقاط مختلف سطح شهر ازجمله برنامه‌های طرح استقبال از بهار 1402 در ملایر است.

مهدی بهرامی به برنامه‌های این سازمان در راستای اجرای طرح استقبال از بهار 1402 اشاره و اظهار کرد: نصب این اِلمان‌ها در راستای زیباسازی شهر، ارتقای کیفیت منظر، هویت‌بخشی به فضاهای شهری، تقویت حال‌وهوای نوروزی در سطح شهر و اجرای طرح استقبال از بهار انجام خواهد شد.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر ادامه داد: بازسازی سرویس بهداشتی بوستان معلم و بهسازی و تعمیر سرویس بهداشتی بوستان تاریخی سیفیه ازجمله این برنامه‌ها است.
بهرامی شست‌وشوی فرش‌ها، پرده‌ها و غبارروبی مساجد کلیه بوستان‌ها، تکمیل چادر و مهرهای نماز مساجد بوستان‌های سطح شهر و لایروبی مسیل‌های جنگل میرزاکوچک‌خان بام ملایر، جنگل کوثر و جنگل شمس‌آباد و جمع‌آوری بقایای گیاهی و زباله‌های جنگل‌ها را از دیگر برنامه‌های طرح استقبال از بهار برشمرد.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر از پاک‌سازی و جمع‌آوری نخاله و بقایای گیاهی کلیه بلوارها و ورودی‌های شهر خبر داد و گفت: بقایای گیاهی جمع‌آوری و کلیه بوستان‌های سطح شهر پاک‌سازی و نظافت خواهد شد.
وی به لایروبی و نظافت جداول و انهار بوستان‌ها و بازپیرایی و سامان‌دهی فضای سبز بوستان‎‌های سطح شهر اشاره و مطرح کرد: بیش از 15 هزار گلدان گل شب‌بو و پنج میلیون نشاء گل بنفشه در بوستان‌ها، میادین و بلوارهای سطح شهر در آستانه فرا رسیدن بهار 1402 با هدف افزایش زیبایی‌های بصری معابر و بوستان‌ها کاشته خواهد شد.
این مقام مسئول بهسازی و زیباسازی میادین و آب‌نماهای سطح شهر، رفع نقص تجهیزات بازی بوستان‌های سطح شهر، شست‌وشو و رنگ‌آمیزی 60 هزار متر جداول بلوارهای ورودی شهر، نصب مبلمان شهری جدید در بلوار سیف‌الدوله و رنگ‌آمیزی مبلمان شهری بوستان‌های سطح شهر را از دیگر برنامه‌های طرح استقبال از بهار 1402 برشمرد.
بهرامی از فضاسازی و آذین‌بندی گسترده شهر در آستانه عید نوروز با نصب ریسه‌های الوان، تعویض پرچم‌های فرسوده و نصب پرچم‌های رنگی در سطح شهر خبر داد و افزود: اِلمان‌های قدیمی بازسازی و در سطح شهر نصب خواهند شد.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر از طراحی و ساخت بیش از 150 اِلمان نوری برای نصب در نقاط مختلف سطح شهر خبر داد و مطرح کرد: همچنین بیش از 80 عدد پایه پرچم عمودی برای نصب در پُل انقلاب طراحی و آماده شده است.
وی به تعویض وسایل ورزشی بوستان تاریخی سیفیه و تعویض تابلوهای راهنمای شهری در مبادی ورودی‌ شهر اشاره و خاطرنشان کرد: طراحی و ساخت بیش از 200 عدد پایه پرچم برای نصب در بلوارهای انقلاب و شهیدبهشتی، از دیگر برنامه‌های این سازمان است.
بهرامی از اجرای طرح «جای درختان شهر را خالی نخواهیم گذاشت» (کاشت درخت در معابر، میادین و بلوارهای سطح شهر) خبر داد و یادآور شد: همچنین طرح‌های فرهنگی در حوزه فضای سبز شهری شامل طرح مدرسه سبز و طرح «همراهان کوچک، همیاران سبز» در آستانه نوروز در مدارس سطح شهر اجرا خواهد شد.

شناسه خبر 66580