کد خبر : 68963
تاریخ : 1402/2/21
گروه خبری : فرهنگی

چشمه‌های آب گرم قصرشیرین ثبت ملی می‌شوند

بهرنگ بابایی، با اشاره به وجود سه چشمه آب گرم در این شهرستان، اظهار کرد: این سه چشمه به فاصله اندکی از هم در منطقه نمونه گردشگری چم امام حسن(ع) قصرشیرین قرار گرفته‌اند.
وی افزود: یکی از این چشمه‌ها آب معدنی بوده که تامین کننده آب آشامیدنی یکی از روستاهای اطراف است و دو چشمه دیگر هم چشمه‌های آب گرم گوگردی هستند که خاصیت درمانی دارند.
رئیس اداره میراث فرهنگی قصرشیرین با بیان اینکه چشمه‌های آب گرم گوگردی دو رنگ هستند، گفت: عبور آب این چشمه‌ها از لایه‌های مختلف زیرزمینی باعث شده تا رنگ یکی از آنها آبی و رنگ دیگری سبز باشد که چشم اندازی شگفت انگیز را در این منطقه بوجود آورده است.
وی به خاصیت درمانی این چشمه‌ها هم اشاره کرد و ادامه داد: معمولا در طول سال گردشگران زیادی برای درمان برخی بیماری‌ها مانند دردهای عضلانی، بیماری‌های پوستی و تسکین اعصاب و... به این چشمه‌ها مراجعه می‌کنند.
بابایی اضافه کرد: باتوجه به اقبالی که گردشگران نسبت به این چشمه‌های درمانی دارند، طی سالهای گذشته برخی زیرساخت‌های گردشگری همچون سکوسازی، آلاچیق، سرویس بهداشتی و حوضچه‌هایی را برای این چشمه‌ها احداث کرده‌ایم، اما برای تبدیل شدن آن به قطب توریسم درمانی نیاز به ورود سرمایه گذاران است.
وی خاطرنشان کرد: با ورود سرمایه گذاران و احداث استخرهای سرپوشیده، مراکز اقامتی و پذیرایی و... در این منطقه می‌توان شاهد رونق گردشگری درمانی در آن باشیم.
رئیس میراث فرهنگی قصرشیرین از پیگیری برای ثبت ملی این چشمه‌ها خبرداد و گفت: باتوجه به ظرفیتی که این چشمه‌ها می‌توانند در بحث توریسم سلامت و گردشگری در این منطقه داشته باشند، برنامه ثبت ملی آنها به منظور حفظ و نگهداریشان را در دستور کار قرار داده‌ایم.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/68963