شناسه خبر:68963
1402/2/21 09:30:46

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان قصرشیرین از پیگیری برای ثبت ملی چشمه‌های آب‌گرم این شهرستان خبر داد.

بهرنگ بابایی، با اشاره به وجود سه چشمه آب گرم در این شهرستان، اظهار کرد: این سه چشمه به فاصله اندکی از هم در منطقه نمونه گردشگری چم امام حسن(ع) قصرشیرین قرار گرفته‌اند.
وی افزود: یکی از این چشمه‌ها آب معدنی بوده که تامین کننده آب آشامیدنی یکی از روستاهای اطراف است و دو چشمه دیگر هم چشمه‌های آب گرم گوگردی هستند که خاصیت درمانی دارند.
رئیس اداره میراث فرهنگی قصرشیرین با بیان اینکه چشمه‌های آب گرم گوگردی دو رنگ هستند، گفت: عبور آب این چشمه‌ها از لایه‌های مختلف زیرزمینی باعث شده تا رنگ یکی از آنها آبی و رنگ دیگری سبز باشد که چشم اندازی شگفت انگیز را در این منطقه بوجود آورده است.
وی به خاصیت درمانی این چشمه‌ها هم اشاره کرد و ادامه داد: معمولا در طول سال گردشگران زیادی برای درمان برخی بیماری‌ها مانند دردهای عضلانی، بیماری‌های پوستی و تسکین اعصاب و... به این چشمه‌ها مراجعه می‌کنند.
بابایی اضافه کرد: باتوجه به اقبالی که گردشگران نسبت به این چشمه‌های درمانی دارند، طی سالهای گذشته برخی زیرساخت‌های گردشگری همچون سکوسازی، آلاچیق، سرویس بهداشتی و حوضچه‌هایی را برای این چشمه‌ها احداث کرده‌ایم، اما برای تبدیل شدن آن به قطب توریسم درمانی نیاز به ورود سرمایه گذاران است.
وی خاطرنشان کرد: با ورود سرمایه گذاران و احداث استخرهای سرپوشیده، مراکز اقامتی و پذیرایی و... در این منطقه می‌توان شاهد رونق گردشگری درمانی در آن باشیم.
رئیس میراث فرهنگی قصرشیرین از پیگیری برای ثبت ملی این چشمه‌ها خبرداد و گفت: باتوجه به ظرفیتی که این چشمه‌ها می‌توانند در بحث توریسم سلامت و گردشگری در این منطقه داشته باشند، برنامه ثبت ملی آنها به منظور حفظ و نگهداریشان را در دستور کار قرار داده‌ایم.

شناسه خبر 68963