کد خبر : 69560
تاریخ : 1402/3/7
گروه خبری : سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان خبر داد:

تلاش در جهت کاهش هزینه پرداختی از جیب مردم

فریبرز نیاستی در حاشیه اجلاس کشوری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران در چهارمحال و بختیاری با اشاره به موضوع مدیریت منابع، اظهار کرد: همواره محدودیت‌هایی را در سازمان‌ها در حوزه‌های مختلف داریم و تنها مختص به کشور ما نیست.

وی تصریح کرد: بین نیازهای نامحدود و منابع محدود تعارضاتی وجود دارد که باید منابع و مصارف را متعادل کرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان افزود: ایجاد تعادل بین منابع و مصارف با اولویت‌بندی خدمات در نظام سلامت امکان‌پذیر است و هزینه‌کرد اثربخشی خواهد داشت، قطعاً افراد آسیب‌پذیر و نیازمند باید در اولویت دریافت خدمات باشند؛ با اجرای برنامه‌های جدید در سازمان بیمه سلامت، حمایت‌های خوبی از بیمه‌شدگان عزیز صورت پذیرفته و خوشبختانه در کاهش هزینه پرداختی از جیب مردم اثرات خوبی داشته است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌ها گفت: نکته مهم در فرآیند درمان این است که زمان تشخیص کوتاه‌تر شود تا بیماری در مراحل اولیه و قبل از گسترش در بدن و ایجاد اثرات جانبی متعدد به کمک روش‌های تشخیصی، زودتر شناسایی و روند درمان آغاز شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: فرآیند تشخیص و شروع درمان بیماری برای مدیریت هزینه‌ها در نظام سلامت، کوتاه شود؛ باید قبل از اینکه بیماری پیشرفت کند، تشخیص زودهنگام بیماری را داشته باشیم. برنامه‌ریزی و تلاش کنیم در سازمان بیمه سلامت نظامی را طراحی کنیم تا بیماری در مراحل اولیه و قبل از بروز علائم تشخیص داده شود که نتیجه آن کاهش شدید هزینه‌های درمانی است.

نیاستی در پایان تأکید کرد: بیماری‌هایی که بیشترین هزینه را به نظام سلامت و بیمار تحمیل می‌کنند، باید احصا شوند و سپس با استقرار برنامه «تشخیص زودهنگام» بیماری را به‌سرعت و در نخستین زمان ممکن تشخیص دهیم و درمان کنیم

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/69560