شناسه خبر:69560
1402/3/7 09:25:06
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان خبر داد:

تلاش در جهت کاهش هزینه پرداختی از جیب مردم

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از تلاش در جهت کاهش هزینه پرداختی از جیب مردم خبر داد.

فریبرز نیاستی در حاشیه اجلاس کشوری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران در چهارمحال و بختیاری با اشاره به موضوع مدیریت منابع، اظهار کرد: همواره محدودیت‌هایی را در سازمان‌ها در حوزه‌های مختلف داریم و تنها مختص به کشور ما نیست.

وی تصریح کرد: بین نیازهای نامحدود و منابع محدود تعارضاتی وجود دارد که باید منابع و مصارف را متعادل کرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان افزود: ایجاد تعادل بین منابع و مصارف با اولویت‌بندی خدمات در نظام سلامت امکان‌پذیر است و هزینه‌کرد اثربخشی خواهد داشت، قطعاً افراد آسیب‌پذیر و نیازمند باید در اولویت دریافت خدمات باشند؛ با اجرای برنامه‌های جدید در سازمان بیمه سلامت، حمایت‌های خوبی از بیمه‌شدگان عزیز صورت پذیرفته و خوشبختانه در کاهش هزینه پرداختی از جیب مردم اثرات خوبی داشته است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌ها گفت: نکته مهم در فرآیند درمان این است که زمان تشخیص کوتاه‌تر شود تا بیماری در مراحل اولیه و قبل از گسترش در بدن و ایجاد اثرات جانبی متعدد به کمک روش‌های تشخیصی، زودتر شناسایی و روند درمان آغاز شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: فرآیند تشخیص و شروع درمان بیماری برای مدیریت هزینه‌ها در نظام سلامت، کوتاه شود؛ باید قبل از اینکه بیماری پیشرفت کند، تشخیص زودهنگام بیماری را داشته باشیم. برنامه‌ریزی و تلاش کنیم در سازمان بیمه سلامت نظامی را طراحی کنیم تا بیماری در مراحل اولیه و قبل از بروز علائم تشخیص داده شود که نتیجه آن کاهش شدید هزینه‌های درمانی است.

نیاستی در پایان تأکید کرد: بیماری‌هایی که بیشترین هزینه را به نظام سلامت و بیمار تحمیل می‌کنند، باید احصا شوند و سپس با استقرار برنامه «تشخیص زودهنگام» بیماری را به‌سرعت و در نخستین زمان ممکن تشخیص دهیم و درمان کنیم

شناسه خبر 69560