کد خبر : 71133
تاریخ : 1402/4/17
گروه خبری : جامعه

اعتبارات کردستان در قانون بودجه امسال 46 درصد رشد یافت

 
 
اکبر محمدی روز پنجشنبه در دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: مجموع اعتبارات استان در قانون بودجه 1402، سه هزار و 628 میلیارد تومان است.

وی از رشد 46 درصدی اعتبارات استان خبر داد و افزود: سال گذشته از نظر رشد اعتبارات رتبه 24 کشور و امسال رتبه دهم را در بین استان‌های مختلف داریم.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان با بیان اینکه دو هزار و 845 میلیارد تومان اعتبار در اختیار این سازمان برای توزیع بین دستگاه‌های اجرایی هست، گفت: در قانون بودجه الزامات و تکالیفی همچون اختصاص پنج درصد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به توسعه زیرساخت‌های گردشگری، پنج درصد به نیروی انتظامی، پنج درصد به تکمیل و تجهیز پایگاه‌های بسیج تعیین شده است.

محمدی میزان درآمدهای مصوب امسال استان را سه هزار و 23 میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: 93 درصد این مبلغ مصوب از محل درآمدهای مالیاتی باید حاصل شود.

*نیاز به 1200 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام بالای 70 درصد استان

وی بیان کرد: 197 پروژه بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی در استان داریم که برای اتمام آن‌ها نیاز به افزون بر یک هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار داریم.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان ادامه داد: برای اتمام 312 پروژه بالای 50 درصد هم نیاز به دو هزار و 430 میلیارد تومان و برای تکمیل 438 پروژه بالای 30 درصد پیشرفت فیزیکی هم نیاز به سه هزار و 774 میلیارد تومان اعتبار هستیم.

محمدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه رویکرد جدید سازمان تعامل و همکاری است، اظهار کرد: این سازمان نقش هماهنگ‌کننده و تسهیل‌کننده دارد.

وی با بیان اینکه استان در بخش پروژه‌های عمرانی و مسائل اقتصادی با چالش‌هایی مواجه است، افزود: می‌طلبد مدیران مدیریت پروژه عمرانی استانی را بخوبی پیش ببرند و اعتبارات به پروژه‌های اولویت دار که در حوزه اقتصادی و تولیدی و اشتغال مثمرثمر خواهند بود، اختصاص داده شود.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان با بیان اینکه همه تلاش خود را در راستای اتمام پروژه‌های کلیدی استان بکار می‌گیریم، اضافه کرد: هرچند ریشه‌های تورم فضای عمومی سیاسی و اقتصادی کشور بر می‌گردد ولی ما هم به اندازه توان و تاثیری که داریم در راستای رونق تولید و مهار تورم در استان باید تلاش کنیم.

محمدی ادامه داد: مدیران باید در ارتباط با هزینه کرد اعتبارات عمرانی در راستای تولید و اشتغال برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی مشارکت همه نخبگان، دستگاه‌های اجرایی و اقشار مختلف را در راستای پیشبرد اهداف ضروری خواند و گفت: سازمان آمادگی پذیرای نظرات موافقان و مخالفان است و به‌دنبال تشکیل اتاق فکری با حضور نخبگان هستیم تا منجر به خروجی عملیاتی برای پیشبرد اهداف سازمان شود.

 

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/71133