کد خبر : 71408
تاریخ : 1402/4/24
گروه خبری : استان‌ها

فرماندار همدان:

رفع تنش‌آبی در روستاها اولویت دولت است

مسلم مخفی روز پنجشنبه در بازدید از پنج روستای بخش شراء با بیان اینکه مشکل کم‌آبی، کاهش منابع آبی و نزولات جوی واقعیت پیش روی ما است، اظهار کرد: در سطح شهرستان با 100 روستا مواجه هستیم که آب‌رسانی به آن‌ها از جمله اولویت‌ها است.
وی تأکید کرد: انتظار داریم روستاییان و کشاورزان با رعایت الگوی کشت، سیستم‌های نوین آبیاری و عدم برداشت بی‌رویه در این شرایط همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.
فرماندار همدان تصریح کرد: آب شرب روستا با سختی و هزینه بالا تهیه، تأمین و توزیع می‌شود و درست نیست برای احشام و آبیاری باغچه در روستاها از این آب استفاده شود.
مخفی با تبیین شعار ایران قوی و دولت مردمی، یادآور شد: طی 20 ماه که از فعالیت دولت مردمی می‌گذرد، چندین‌بار شاهد تأیید برنامه‌های دولت توسط مقام معظم رهبری و عصبانیت، کارشکنی و سیاه‌نمایی دشمن بوده‌ایم که نشان‌دهنده حرکت درست دولت مردمی در جهت مخالف کسانی است که چشم دیدن پیشرفت جمهوری اسلامی و خدمت به مردم را ندارند.
وی با اشاره به روش و مشی سیاسی دولت مردمی، افزود: بزرگ‌ترین پشتوانه و اتکای این دولت مردم هستند، درحالی که دولت مردمی کار خود را در شرایطی آغاز کرد که با تورم 59 درصدی مواجه بودیم و با همراهی مردم و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های داخلی و خارجی، گام‌های اثرگذاری برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم برداشته شده است و همچنان ادامه دارد.
فرماندار همدان افزود: با تلاش و پیگیری استاندار همدان در سفر رئیس‌جمهور به استان مبلغ 145 هزار میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های نیمه‌تمام و در دست اجرای استان اختصاص یافت که در مقایسه با برخی از استان‌ها و اعتبارات اختصاص‌یافته بسیار اثرگذار و محرک پروژه‌های ما شده است.
وی ابراز امیدواری کرد: با اعتبارات درحال پیگیری برای اجرای طرح‌های جهاد آب‌رسانی و همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، این مشکلات در کمترین زمان رفع شود.
فرماندار شهرستان همدان در ادامه پیگیری مسائل و مشکلات روستاها به‌ویژه روستاهای در معرض تنش آبی با همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، بخشدار شراء و مدیر آبفای شهرستان، از پنج روستای گنبدچای، دیزج، هیزج، احمدآباد و جیحون‌آباد بازدید کرد.
در ادامه این بازدیدها جلسه‌ای به ریاست فرماندار همدان با حضور امام‌جمعه قهاوند و تنی چند از مدیران شهرستان و بخش شراء در بخشداری برگزار شد.
استان همدان دارای یک‌هزار و 100 روستا است که درحال حاضر به 30 روستا با خودروهای دارای تانکر، آب‌رسانی صورت می‌گیرد.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/71408