شناسه خبر:71408
1402/4/24 08:25:29

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار همدان گفت: رفع تنش آبی در روستاهای استان اولویت دولت سیزدهم است و بر همین اساس اجرای طرح‌های جهاد آب‌رسانی با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) عملیاتی شده است.

مسلم مخفی روز پنجشنبه در بازدید از پنج روستای بخش شراء با بیان اینکه مشکل کم‌آبی، کاهش منابع آبی و نزولات جوی واقعیت پیش روی ما است، اظهار کرد: در سطح شهرستان با 100 روستا مواجه هستیم که آب‌رسانی به آن‌ها از جمله اولویت‌ها است.
وی تأکید کرد: انتظار داریم روستاییان و کشاورزان با رعایت الگوی کشت، سیستم‌های نوین آبیاری و عدم برداشت بی‌رویه در این شرایط همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.
فرماندار همدان تصریح کرد: آب شرب روستا با سختی و هزینه بالا تهیه، تأمین و توزیع می‌شود و درست نیست برای احشام و آبیاری باغچه در روستاها از این آب استفاده شود.
مخفی با تبیین شعار ایران قوی و دولت مردمی، یادآور شد: طی 20 ماه که از فعالیت دولت مردمی می‌گذرد، چندین‌بار شاهد تأیید برنامه‌های دولت توسط مقام معظم رهبری و عصبانیت، کارشکنی و سیاه‌نمایی دشمن بوده‌ایم که نشان‌دهنده حرکت درست دولت مردمی در جهت مخالف کسانی است که چشم دیدن پیشرفت جمهوری اسلامی و خدمت به مردم را ندارند.
وی با اشاره به روش و مشی سیاسی دولت مردمی، افزود: بزرگ‌ترین پشتوانه و اتکای این دولت مردم هستند، درحالی که دولت مردمی کار خود را در شرایطی آغاز کرد که با تورم 59 درصدی مواجه بودیم و با همراهی مردم و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های داخلی و خارجی، گام‌های اثرگذاری برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم برداشته شده است و همچنان ادامه دارد.
فرماندار همدان افزود: با تلاش و پیگیری استاندار همدان در سفر رئیس‌جمهور به استان مبلغ 145 هزار میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های نیمه‌تمام و در دست اجرای استان اختصاص یافت که در مقایسه با برخی از استان‌ها و اعتبارات اختصاص‌یافته بسیار اثرگذار و محرک پروژه‌های ما شده است.
وی ابراز امیدواری کرد: با اعتبارات درحال پیگیری برای اجرای طرح‌های جهاد آب‌رسانی و همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، این مشکلات در کمترین زمان رفع شود.
فرماندار شهرستان همدان در ادامه پیگیری مسائل و مشکلات روستاها به‌ویژه روستاهای در معرض تنش آبی با همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، بخشدار شراء و مدیر آبفای شهرستان، از پنج روستای گنبدچای، دیزج، هیزج، احمدآباد و جیحون‌آباد بازدید کرد.
در ادامه این بازدیدها جلسه‌ای به ریاست فرماندار همدان با حضور امام‌جمعه قهاوند و تنی چند از مدیران شهرستان و بخش شراء در بخشداری برگزار شد.
استان همدان دارای یک‌هزار و 100 روستا است که درحال حاضر به 30 روستا با خودروهای دارای تانکر، آب‌رسانی صورت می‌گیرد.

شناسه خبر 71408