کد خبر : 71554
تاریخ : 1402/4/27
گروه خبری : استان‌ها

فرماندار شهرستان همدان:

ارتقای سواد رسانه‌ای در مقابل هجمه‌ رسانه‌های خارجی ضروری است

مسلم مخفی روز دوشنبه در نشست صمیمی با دختران نوجوان مقطع متوسطه با تبیین ضرورت افزایش سواد رسانه‌ای در آحاد اقشار و افراد جامعه، اظهار کرد: برای استفاده از هر وسیله‌ای باید از دانش لازم برخوردار باشیم و فراگیری سواد رسانه‌ای، لازمه زندگی در عصر ارتباطات است.
وی با اشاره به نظریه دهکده جهانی، افزود: امروز فضای مجازی و رسانه‌ها به‌‌عنوان ابزار قدرت واقعیتی غیر قابل حذف است و تنها راه مصونیت در برابر آن، افزایش سواد رسانه‌ای است.
فرماندار همدان گفت: با توجه به وابستگی رسانه‌ها به عوامل پشت پرده برای اعمال سیاست‌های مد نظر و همچنین در فضای مجازی، به صحت و سقم هر خبری نمی‌توان اعتماد کرد.
مخفی با بیان اینکه طبق روایتی از پیامبر اکرم (ص) خبر فاسق را نپذیریم، تصریح کرد: رسانه‌شناس باشید، اخبار رسانه بیگانه‌ای که اکثریت منابع انسانی آن دچار فساد اخلاقی هستند، چقدر قابل اعتماد است؟
وی در ادامه با تشریح برخی از اقدامات و طرح‌های در دست اقدام دولت مردمی در همدان، افزود: دشمن نمی‌خواهد این اقدامات به گوش شما برسد و دائم برای سیاه‌نمایی و ایجاد یأس و ناامیدی در سطح جامعه با ابزار رسانه تلاش می‌کند.
* پیمان شانگهای برای جمهوری اسلامی ایران یک توفیق بزرگ است
فرماندار همدان پیمان شانگهای را برای جمهوری اسلامی ایران یک توفیق بزرگ دانست و ابراز امیدواری کرد که شاهد ثمرات این اقدام اثرگذار در بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم باشیم.
مخفی افزود: حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به‌ویژه برای اولویت‌های توسعه استان مانند صنایع تبدیلی بخش کشاورزی و زیرساخت‌های گردشگری، مورد توجه قرار دارد.
وی تأکید کرد: رسالت مدارس، مدیران و معلمان در افزایش آگاهی دانش‌آموزان سنگین است و با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش امید و ایمان در جامعه، باید بیش‌ازپیش به این موضوع توجه شود.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/71554