شناسه خبر:71554
1402/4/27 11:19:06

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار شهرستان همدان گفت: رسانه‌های غربی هجمه‌های سنگینی با سوء استفاده از بروز حوادث و اتفاقات به کشور وارد می‌کنند که بر همین اساس افزایش و ارتقای سواد رسانه‌ای در مقابل این هجمه‌‌ها، ضروری است.

مسلم مخفی روز دوشنبه در نشست صمیمی با دختران نوجوان مقطع متوسطه با تبیین ضرورت افزایش سواد رسانه‌ای در آحاد اقشار و افراد جامعه، اظهار کرد: برای استفاده از هر وسیله‌ای باید از دانش لازم برخوردار باشیم و فراگیری سواد رسانه‌ای، لازمه زندگی در عصر ارتباطات است.
وی با اشاره به نظریه دهکده جهانی، افزود: امروز فضای مجازی و رسانه‌ها به‌‌عنوان ابزار قدرت واقعیتی غیر قابل حذف است و تنها راه مصونیت در برابر آن، افزایش سواد رسانه‌ای است.
فرماندار همدان گفت: با توجه به وابستگی رسانه‌ها به عوامل پشت پرده برای اعمال سیاست‌های مد نظر و همچنین در فضای مجازی، به صحت و سقم هر خبری نمی‌توان اعتماد کرد.
مخفی با بیان اینکه طبق روایتی از پیامبر اکرم (ص) خبر فاسق را نپذیریم، تصریح کرد: رسانه‌شناس باشید، اخبار رسانه بیگانه‌ای که اکثریت منابع انسانی آن دچار فساد اخلاقی هستند، چقدر قابل اعتماد است؟
وی در ادامه با تشریح برخی از اقدامات و طرح‌های در دست اقدام دولت مردمی در همدان، افزود: دشمن نمی‌خواهد این اقدامات به گوش شما برسد و دائم برای سیاه‌نمایی و ایجاد یأس و ناامیدی در سطح جامعه با ابزار رسانه تلاش می‌کند.
* پیمان شانگهای برای جمهوری اسلامی ایران یک توفیق بزرگ است
فرماندار همدان پیمان شانگهای را برای جمهوری اسلامی ایران یک توفیق بزرگ دانست و ابراز امیدواری کرد که شاهد ثمرات این اقدام اثرگذار در بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم باشیم.
مخفی افزود: حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به‌ویژه برای اولویت‌های توسعه استان مانند صنایع تبدیلی بخش کشاورزی و زیرساخت‌های گردشگری، مورد توجه قرار دارد.
وی تأکید کرد: رسالت مدارس، مدیران و معلمان در افزایش آگاهی دانش‌آموزان سنگین است و با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش امید و ایمان در جامعه، باید بیش‌ازپیش به این موضوع توجه شود.

شناسه خبر 71554