کد خبر : 72345
تاریخ : 1402/5/19
گروه خبری : جامعه

استاندار کردستان:

کردستان رتبه ششم تخصیص اراضی به مسکن ملی را کسب کرد

اسماعیل زارعی‌کوشا روز چهارشنبه در جلسه شورای مسکن استان کردستان در سنندج اظهار کرد: استان کردستان اواخر سال گذشته از لحاظ تخصیص زمین رتبه 31 کشور را داشت ولی اکنون به رتبه 6 ارتقا پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه کردستان از نظر تقاضا و نیاز به مسکن ملی رتبه نخست را در کشور دارد، افزود: هنوز ابتدای راه هستیم و باید با جدیت و بدون وقفه برای پیشبرد نهضت ملی مسکن گام برداریم.

استاندار کردستان، کار در زمینه مسکن ملی را نه یک امر دستگاهی بلکه فرادستگاه و همگانی دانست و ادامه داد: همه دستگاه‌ها باید برای اجرای این طرح احساس مسئولیت کرده و جدی باشند.

زارعی‌کوشا بر ضرورت پیگیری جدی کارها در بحث تسهیلات بانکی تأکید کرد و افزود: باید سعی شود سهم ابلاغ شده در زمینه تسهیلات حتماً محقق شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به 17 مرداد و روز خبرنگار اشاره کرد و گفت: خبرنگاران فرهیخته و بسیار دلسوزی هستند که با وجود مشکلات، همواره دغدغه اطلاع‌رسانی صحیح و دقیق دارند.

استاندار کردستان در ادامه بر ضرورت تکریم ایثارگران و خانواده شهدا و رزمندگان تأکید و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین تکالیف ما زنده نگهداشتن یاد شهدا و تجلیل از جامعه ایثارگری است.

زارعی‌کوشا وجود ایثارگران و رزمندگان را سند الگو گرفتن از روشنگری حضرت زینب (س) دانست و یادآور شد: وظیفه همه دستگاه هاست که از ایثارگران و خانواده شهدا تقدیر کنند.

وی افزود: امروز نیاز است ارزش‌ها و مجاهده‌های دوران دفاع مقدس و شهدا برای نسل جوان تبیین شود، در غیر اینصورت بین قشر جوان با واقعیت‌های آن دوران فاصله می‌افتد.

**الحاق هزار و 205 هکتار زمین به محدوده طرح مسکن ملی

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان هم در این نشست با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای اجرای طرح ملی مسکن در مدت اخیر گفت: قرعه‌کشی و گروه بندی 90 واحد در بانه، اتمام گروه بندی متقاضیان در سایت 49 هکتاری بلوار ساحلی سنندج، توافق با نیروهای مسلح برای اراضی ارتش در سقز و بنیاد تعاون نیروهای مسلح در سنندج از جمله این اقدامات است.

جهانگیر الیاسی با اشاره به اینکه هزار و 205 هکتار زمین در حال الحاق به محدوده طرح ملی مسکن در استان بوده که 600 هکتار آن مربوط به سنندج است، افزود: کردستان از نظر تامین زمین برای الحاق به محدوده، جزو استان‌های برتر کشور است.

وی آمار متقاضیان مجرد فاقد شرایط را 16 هزار و 388 مورد اعلام کرد و افزود: تاکنون 190 خانوار در قالب جوانی جمعیت ساماندهی و زمین به آنان واگذار شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان هم با بیان اینکه استان در زمینه مسکن‌ روستایی موفق به جذب تمام سهمیه نشده است، اظهار کرد: دو هزار و 791 متقاضی توانستند با بانک‌های عامل قرارداد ببندند که 68 درصد کل سهمیه استان را شامل می‌شود.

حسین رسولی افزود: برای اجرای مسکن ملی در همه چهار شهر زیر 25 هزار نفر جمعیت استان، زمین تأمین شده است.

استان کردستان با یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت، 10شهرستان، 33 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و هزار و 677 روستای دارای سکنه دارد.

 

 

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/72345