شناسه خبر:72345
1402/5/19 11:59:52

استاندار کردستان گفت: طبق گزارش آخرین جلسه شورای عالی مسکن، کردستان رتبه ششم را از لحاظ تخصیص زمین به طرح مسکن ملی در کشور دارد.

اسماعیل زارعی‌کوشا روز چهارشنبه در جلسه شورای مسکن استان کردستان در سنندج اظهار کرد: استان کردستان اواخر سال گذشته از لحاظ تخصیص زمین رتبه 31 کشور را داشت ولی اکنون به رتبه 6 ارتقا پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه کردستان از نظر تقاضا و نیاز به مسکن ملی رتبه نخست را در کشور دارد، افزود: هنوز ابتدای راه هستیم و باید با جدیت و بدون وقفه برای پیشبرد نهضت ملی مسکن گام برداریم.

استاندار کردستان، کار در زمینه مسکن ملی را نه یک امر دستگاهی بلکه فرادستگاه و همگانی دانست و ادامه داد: همه دستگاه‌ها باید برای اجرای این طرح احساس مسئولیت کرده و جدی باشند.

زارعی‌کوشا بر ضرورت پیگیری جدی کارها در بحث تسهیلات بانکی تأکید کرد و افزود: باید سعی شود سهم ابلاغ شده در زمینه تسهیلات حتماً محقق شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به 17 مرداد و روز خبرنگار اشاره کرد و گفت: خبرنگاران فرهیخته و بسیار دلسوزی هستند که با وجود مشکلات، همواره دغدغه اطلاع‌رسانی صحیح و دقیق دارند.

استاندار کردستان در ادامه بر ضرورت تکریم ایثارگران و خانواده شهدا و رزمندگان تأکید و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین تکالیف ما زنده نگهداشتن یاد شهدا و تجلیل از جامعه ایثارگری است.

زارعی‌کوشا وجود ایثارگران و رزمندگان را سند الگو گرفتن از روشنگری حضرت زینب (س) دانست و یادآور شد: وظیفه همه دستگاه هاست که از ایثارگران و خانواده شهدا تقدیر کنند.

وی افزود: امروز نیاز است ارزش‌ها و مجاهده‌های دوران دفاع مقدس و شهدا برای نسل جوان تبیین شود، در غیر اینصورت بین قشر جوان با واقعیت‌های آن دوران فاصله می‌افتد.

**الحاق هزار و 205 هکتار زمین به محدوده طرح مسکن ملی

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان هم در این نشست با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای اجرای طرح ملی مسکن در مدت اخیر گفت: قرعه‌کشی و گروه بندی 90 واحد در بانه، اتمام گروه بندی متقاضیان در سایت 49 هکتاری بلوار ساحلی سنندج، توافق با نیروهای مسلح برای اراضی ارتش در سقز و بنیاد تعاون نیروهای مسلح در سنندج از جمله این اقدامات است.

جهانگیر الیاسی با اشاره به اینکه هزار و 205 هکتار زمین در حال الحاق به محدوده طرح ملی مسکن در استان بوده که 600 هکتار آن مربوط به سنندج است، افزود: کردستان از نظر تامین زمین برای الحاق به محدوده، جزو استان‌های برتر کشور است.

وی آمار متقاضیان مجرد فاقد شرایط را 16 هزار و 388 مورد اعلام کرد و افزود: تاکنون 190 خانوار در قالب جوانی جمعیت ساماندهی و زمین به آنان واگذار شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان هم با بیان اینکه استان در زمینه مسکن‌ روستایی موفق به جذب تمام سهمیه نشده است، اظهار کرد: دو هزار و 791 متقاضی توانستند با بانک‌های عامل قرارداد ببندند که 68 درصد کل سهمیه استان را شامل می‌شود.

حسین رسولی افزود: برای اجرای مسکن ملی در همه چهار شهر زیر 25 هزار نفر جمعیت استان، زمین تأمین شده است.

استان کردستان با یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت، 10شهرستان، 33 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و هزار و 677 روستای دارای سکنه دارد.

 

 

شناسه خبر 72345