کد خبر : 72716
تاریخ : 1402/5/30
گروه خبری : جامعه

استاندار کردستان:

رویکرد مردمی در اولویت برنامه‌ریزی برای مبارزه با مواد مخدر باشد

مرکز دولتی نگهداری از بانوان معتاد در سنندج راه‌اندازی می‌شود

اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در سنندج اظهار کرد: در حوزه آگاه‌سازی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید از ظرفیت مردمی استفاده شود و علاوه بر آموزش، روی ضدارزش بودن اعتیاد به مواد مخدر به‌عنوان یک قبح، جامعه را حساس کنیم.

وی افزود: تا زمانی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد رویکردها مردمی نباشد و به این سمت حرکت نکنیم از سوداگران و قربانیان مواد مخدر عقب خواهیم ماند.

استاندار کردستان تصریح کرد: باید از ظرفیت مردمی و آموزش‌های عمومی برای مقابله با مواد مخدر در طرح یاریگران زندگی در روستاها استفاده شود.

زارعی کوشا افزود: در بازدیدهای سرزده از برخی نقاط شهر سنندج که محل تجمع این افراد است شرایط بسیار نامناسب حاکم بوده و باید به‌صورت ضرب‌الاجل در این زمینه اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی در مورد کمپ بانوان و موضوعات موجود پیرامون این کمپ هم گفت: توقع این بود تا الأن اتفاقات خوبی در این حوزه افتاده باشد عملکرد و توجیهات بهزیستی استان در این خصوص قابل قبول نیست.

استاندار کردستان اذعان کرد: نارضایتی از کمپ بانوان وجود دارد و این موضوع باید تا جلسه بعدی شورا حل و فصل شود.

فرماندار سنندج شنبه شب در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در سنندج اظهار کرد: هم اکنون در شهرستان سنندج یک کمپ دولتی ماده 16 به همراه چهار کمپ خصوصی برای ترک معتادان فعالیت می‌کنند.

حسن عسکری افزود: در مجموع 536 نفر معتاد در این کمپ‌ها مستقر هستند که 451 نفر آن‌ها متجاهر هستند.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی کمپ ماده 16 بانوان از دیگر برنامه‌های مهمی است که در دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان سنندج دنبال می‌شود و اقدامات اولیه آن انجام گرفته است.

فرماندار سنندج افزود: هم‌اکنون تنها کمپ خصوصی بانوان در ساختمان متعلق به متکدیان شهرداری در حال فعالیت است و با وجود رایگان بودن فضا و دریافت یارانه از بهزیستی و افراد خود معرف هزینه حامل‌های انرژی مکان را پرداخت نمی‌کند و با مشکلاتی مواجه است.

عسکری خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی لازم برای راه‌اندازی کمپ ماده 16 ویژه بانوان معتاد صورت گرفته و در آینده نزدیک این مکان نیز راه‌اندازی می‌شود اما باید به این مهم توجه کرد که معتادان دیگر شهرستان‌ها به سمت مرکز استان سرازیر نشوند.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/72716