شناسه خبر:72716
1402/5/30 09:00:24

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان گفت: تا زمانی که در حوزه آسیب‌‌های اجتماعی به‌ویژه اعتیاد رویکردها مردمی نباشد و به این سمت حرکت نکنیم از سوداگران و قربانیان مواد مخدر عقب خواهیم ماند.

اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در سنندج اظهار کرد: در حوزه آگاه‌سازی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید از ظرفیت مردمی استفاده شود و علاوه بر آموزش، روی ضدارزش بودن اعتیاد به مواد مخدر به‌عنوان یک قبح، جامعه را حساس کنیم.

وی افزود: تا زمانی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد رویکردها مردمی نباشد و به این سمت حرکت نکنیم از سوداگران و قربانیان مواد مخدر عقب خواهیم ماند.

استاندار کردستان تصریح کرد: باید از ظرفیت مردمی و آموزش‌های عمومی برای مقابله با مواد مخدر در طرح یاریگران زندگی در روستاها استفاده شود.

زارعی کوشا افزود: در بازدیدهای سرزده از برخی نقاط شهر سنندج که محل تجمع این افراد است شرایط بسیار نامناسب حاکم بوده و باید به‌صورت ضرب‌الاجل در این زمینه اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی در مورد کمپ بانوان و موضوعات موجود پیرامون این کمپ هم گفت: توقع این بود تا الأن اتفاقات خوبی در این حوزه افتاده باشد عملکرد و توجیهات بهزیستی استان در این خصوص قابل قبول نیست.

استاندار کردستان اذعان کرد: نارضایتی از کمپ بانوان وجود دارد و این موضوع باید تا جلسه بعدی شورا حل و فصل شود.

فرماندار سنندج شنبه شب در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در سنندج اظهار کرد: هم اکنون در شهرستان سنندج یک کمپ دولتی ماده 16 به همراه چهار کمپ خصوصی برای ترک معتادان فعالیت می‌کنند.

حسن عسکری افزود: در مجموع 536 نفر معتاد در این کمپ‌ها مستقر هستند که 451 نفر آن‌ها متجاهر هستند.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی کمپ ماده 16 بانوان از دیگر برنامه‌های مهمی است که در دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان سنندج دنبال می‌شود و اقدامات اولیه آن انجام گرفته است.

فرماندار سنندج افزود: هم‌اکنون تنها کمپ خصوصی بانوان در ساختمان متعلق به متکدیان شهرداری در حال فعالیت است و با وجود رایگان بودن فضا و دریافت یارانه از بهزیستی و افراد خود معرف هزینه حامل‌های انرژی مکان را پرداخت نمی‌کند و با مشکلاتی مواجه است.

عسکری خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی لازم برای راه‌اندازی کمپ ماده 16 ویژه بانوان معتاد صورت گرفته و در آینده نزدیک این مکان نیز راه‌اندازی می‌شود اما باید به این مهم توجه کرد که معتادان دیگر شهرستان‌ها به سمت مرکز استان سرازیر نشوند.

شناسه خبر 72716