کد خبر : 73886
تاریخ : 1402/7/3
گروه خبری : اقتصادی

وعده‌ها عملی نشد؛ پول گندمکاران پرداخت نشد

عطااله هاشمی در برنامه شبکه سیما با بیان اینکه هنوز پول گندمکاران پرداخت نشده است، گفت:‌ 48 هزار میلیارد تومان پولی را که گفته بودند تا پایان شهریور پرداخت می‌شود را هنوز پرداخت نکرده‌اند.

وی افزود: کلا 155 هزار میلیارد تومان باید به کشاورزان گندمکار بپردازند که 110 هزار میلیارد تومان پرداخت شده است و تکلیف بقیه بدهی هنوز مشخص نیست.

وی افزود: این در حالی است که برخی از گندمکاران پنج ماه پیش گندم خود را به سیلوهای دولتی تحویل داده‌اند و در برخی استان‌ها هم پول گندم به‌صورت علی‌الحساب پرداخت شده است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران افزود:‌ بر اساس تبصره دو قانون شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی، شرکت بازرگانی دولتی و سازمان مرکزی تعاون روستایی موظفند نهایتا 24 ساعت پس از تحویل گندم، پول کشاورزان را بپردازند.

هاشمی ادامه داد: در تبصره سه این قانون هم تأکید شده که در صورت دیرکرد در پرداخت، باید پول کشاورز به همراه سود بر پایه بلند مدت محاسبه و پرداخت شود.

ویبا بیان اینکه عدم پرداخت به هنگام پول گندمکاران باعث دلسردی آن‌ها شده، گفت: کشاورزان امسال در بدترین شرایط آب و هوایی و وضعیت اقتصادی این افتخار ملی را خلق کردند که وظیفه دولت بود حداقل پول آن‌ها را به‌موقع پرداخت کند.

 

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/73886